کل 26550
4

خطرات برق و آثار فیزیولوژیک آن

  • کد خبر : 71078
  • 03 شهریور 1402 - 22:35
خطرات برق و آثار فیزیولوژیک آن

توضیحات :

انرژی الکتریکی به دلیل مزایای زیادی که دارد با روند افزایش مصرف روبرو است ، این انرژی هرچند مزایا و ویژگی های مثبتی دارد اما دارای خطراتی نیز هست به ویژه در صنایع و آزمایشگاه ها که با جریان ها و ولتاژهای بالا سر و کار دارند .رعایت اصول ایمنی و حفاظت افراد باید در اولویت و سرلوحه امور باشد یا به عبارتی اول ایمنی بعد کار .خطرات برق بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که در این مطلب به بخش دوم یعنی خطر برق گرفتگی پرداخته شده است.

خطر آتش سوزی

خطر برق گرفتگی

برق گرفتگی یا شوک الکتریکی عبارتست از آسیب رسیدن به بافت های بدن به دنبال عبور جریان الکتریسیته است. هرگاه قسمتی از بدن جزئی از یک مدار بسته الکتریکی شود ، ضایعات الکتریکی ایجاد خواهد شد ، که عمدتاً از طریق عبور جریان و تولید گرما به بافت ها آسیب می رساند.

عبور جریان برق از بدن باعث تولید گرمای شدید و سوختگی اعضای داخلی بدن نیز می شود .ولی تنها سوختگی پوست دیده می.شود باید توجه داشت که شدیدترین نوع سوختگی ، سوختگی ناشی از برق است که در ولتاژهای بالا رخ میدهد. اصولا عبور جریان الکتریکی از درون هر بافت دارای فعالیت الکتریکی ممکن است باعث اختلال فعالیت آن عضو شود. این اثر در بافت هایی که قدرت هدایت الکتریکی بیشتری دارند واضح تر و شدیدتر است.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “خطرات برق و آثار فیزیولوژیک آن” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=71078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.