کل 26848
1

حریق جنگلی در فرانسه هزاران نفر را آواره کرد

  • کد خبر : 70642
  • 24 مرداد 1402 - 14:13
حریق جنگلی در فرانسه هزاران نفر را آواره کرد

مقامات فرانسه امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که آتش‌سوزی عصر روز گذشته (دوشنبه) حدود ۵۰۰ هکتار از زمین‌های جنوب این کشور را تحت تاثیر قرار داد و بیش از ۲۰۰۰ نفر را آواره کرد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا ، در پی وقوع حریق به خانه‌ها نیز خساراتی وارد شده است.

مقامات محلی فرانسه اعلام کردند که شهرهای «سوره»، «سنت آندره» و «آرجلس سور مر» در آتش‌سوزی متاثر شدند. گزارش‌ها حاکیست که این حریق بیشتر مناطق توریستی را درگیر کرده است.

مقامات ۲۰۰۰ نفر از ساکنان شهر سنت آندره را تخلیه کردند، جایی که خانه‌ها و ساختمان‌ها به شدت دچار خسارت شدند.

مقامات محلی خاطرنشان کردند که این آتش‌سوزی تلفات نداشته و افزودند که آتش حدود ساعت ۳:۰۰ بامداد با تلاش بیش از ۶۵۰ آتش‌نشان مهار شده است.

این گزارش حاکیست، اخیرا آتش‌سوزی‌های گسترده جنگلی مناطق مختلفی از ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، آمریکا و کانادا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

در جدیدترین مورد از این نوع آتش‌سوزی‌ها در هاواییِ آمریکا تاکنون ۹۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«ریچارد بیسن»، شهردار مائوئی در ایالت هاوایی اذعان می‌کند که هرگز در گذشته چنین حجمی از ویرانی ناشی از آتش‌سوزی را ندیده است.

 

 

در حالی که هنوز ده‌ها نفر در آمار جان‌باختگانِ حریق در هاوایی به حساب آورده نشده‌اند اما این آتش‌سوزی که باعث ویرانی گسترده در مائوئی شده با همین میزان از تلفات به پنجمین آتش‌سوزی مرگبار جنگل‌ها و مراتع در تاریخ ایالات متحده تبدیل شده است.

تغییرات آب و هوایی، خطر تشدید آب و هوای گرم و خشک را افزایش می دهد که به نوبه خود احتمال آتش‌سوزی‌های جنگلی را افزایش می‌دهد.

از زمان شروع دوره صنعتی، جهان در حال حاضر حدود ۱.۱ درجه سانتیگراد گرم شده است و دما همچنان در حال افزایش است، مگر اینکه دولت ها در سراسر جهان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به طور محسوس و جدی کاهش دهند.

هشت سال گذشته داغ‌ترین سال های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=70642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.