کل 26883
2

حادثه ای که به خیر گذشت : دو نیم شدن پایه جرثقیل ساختمانی در تهران

  • کد خبر : 18122
  • 24 مهر 1394 - 20:21
یک دستگاه جرثقیل ساختمانی( تاور کرین) به هنگام کار ناگهان از قسمت پایه اصلی دو نیم شد و بر روی ساختمان های اطراف سقوط کرد.

به هنگام وقوع این حادثه راننده این جرثقیل ساختمانی از کابین آن خارج شد و خود را از ارتفاع بلند و بالای این وسیله به پایین پرت کرد. 

این حادثه در یک پروژه ساختمانی در دست ساخت در غرب  تهران و به هنگام جابجایی مصالح با جرثقیل ساختمانی اتفاق افتاد.

به دنبال تماس مسئولین این پروژه ساختمانی با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک فوری ، بیدرنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان ایستگاه ۲۰ و نیز گروه امداد و نجات۸ در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروزبه محل حادثه در بلوارکوهک ، خیابان نسیم روانه شدند.

به گفته افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران ، این اپراتور ۴۰ ساله درداخل کابین جرثقیل ساختمانی در ارتفاع در حال کار با این وسیله بود که به هنگام جابجایی بار ، ناگهان پایه اصلی و ثابت آن از وسط شکست و به همراه دکل افقی ، قطعات جرثقیل به پایین و بر روی ساختمان تالار عروسی و هم چنین داخل یکی از کوچه های اطراف سقوط کرد.

محسن ویلکچی افزود: به دنبال این حادثه راننده این تاور کرین براثر پرت کردن خود به پائین مجروح شد که با کمک آتش نشانان از محل سقوط در محوطه این پروژه ساختمانی ، به بیرون منتقل و تحویل عوامل اورژانس شد.

وی همچنین ادامه داد: خوشبختانه دراین حادثه به رغم افتادن دکل و قطعات این جرثقیل بر روی اماکن اطراف و کوچه ، هیچ یک از ساکنان و افراد عبوری آسیب ندیدند.

این افسر آماده آتش نشانی با اشاره به این که علت بروز این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی است ، به مسئولان ساخت و ساز ها توصیه کرد: با توجه به وقوع چند باره این گونه حوادث در سطح شهر که حتی منجر به فوت افراد و بویژه اپراتور های این تاور کرین ها هم شده است ، لازم و بسیار ضروری است که علاوه بر استفاده از تجهیزات و جرثقیل های استاندارد و ایمن ، حتما برای هدایت این جرثقیل ها که از حساسیت بالایی برخوردارند ، از افراد با تجربه و حرفه ای استفاده و موازین ایمنی نیز به هنگام کار با این تجهیزات تخصصی دقیقا رعایت شود. (پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.