کل 26874
0

جزئیات نحوه شهادت دو محیط‌بان زنجانی در منطقه فیله‌خاصه

  • کد خبر : 42172
  • 17 فروردین 1400 - 11:35
جزئیات نحوه شهادت دو محیط‌بان زنجانی در منطقه فیله‌خاصه

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا ، سرپرست روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، از شهادت دو تن از محیط‌بانان به ‌دست شکارچیان غیرمجاز خبر داد.

علی مرشدی با ابراز تاسف از شهادت دو تن از محیط‌بانان زنجانی، اظهار کرد: بامداد امروز (۱۷ فروردین‌ماه) متاسفانه طی تعقیب و گریزی که در منطقه فیله‌خاصه بین محیط‌بانان و شکارچیان غیرمجاز رخ داده، دو تن از محیط‌بانان به ‌نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی، هدف گلوله سلاح جنگی شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان امر در محل حضور دارند تا شرایط بررسی شود، تصریح ‌کرد: متاسفانه عده‌ای از شکارچیان غیرمجاز در شرایطی اقدام به شکار می‌کنند که مجوزی دریافت نکرده‌اند و این افراد نیز جزو آن دسته بودند و با عمل ناجوانمردانه خود، دو تن از محیط‌بانان را به قتل رساندند تا بار دیگر صدای مظلومیت قشر فداکار محیط‌بان به گوش برسد.

این مسئول با تاکید بر اینکه تا حصول نتیجه، موارد پیگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: قطعاً خواهان شناسایی این افراد و اشد مجازات برای آن‌ها هستیم و به خانواده دو شهید نیز تسلیت عرض می‌کنیم.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

جزئیات جدید از نحوه شهادت دو محیط‌بان زنجانی

بنا به گفته فرمانده یگاه حفاظت سازمان حفاظت محیط‌ زیست، دو محیط‌بان زنجان با تیر جنگی به شهادت رسیده‌اند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی دقایقی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر، با اشاره به جزئیات شهادت دو محیط‌بان زنجانی با بیان اینکه روز گذشته (۱۶ فروردین‌ماه) ساعت ۱۸:۳۰ دو محیط‌بان در منطقه فیله‌خاصه به سرنشینان یک دستگاه نیسان مشکوک می‌شوند که اقدام به تعقیب این افراد که در حال شکار غیرمجاز بودند، می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعقیب و گریز ادامه داشته و سرنشینان خودروی نیسان، خودرو را به سمت جاده زنجان به قزوین هدایت می‌کنند که در این شرایط نیروهای محیط‌ زیست از طریق تماس با تلفن ‌همراه و بی‌سیم مراتب را به مسئولان امر گزارش می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: در ادامه تعقیب و گریز، خودروی شکارچیان غیرمجاز وارد مسیر فرعی شده و تعقیب یک ساعت ادامه داشته که از ساعت ۱۹:۳۰ ارتباط محیط‌بانان با مرکز قطع می‌شود که بلافاصله نیروها وارد عمل می‌شوند که با تاریک شدن هوا جست‌وجوها به نتیجه نمی‌رسد.

فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست با بیان اینکه صبح امروز (۱۷ فروردین‌ماه) و با تلاش نیروها پیکر این دو شهید در کنار خودروی خود پیدا شد که متاسفانه شکارچیان، آن‌ها را با تیر جنگی به شهادت رساندند که در این رابطه پرونده تشکیل شده و موارد در حال بررسی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=42172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.