کل 26904
2

جدال ۱۰۰ آتش نشان با حریق در انبار ۱۵۰۰ متری

  • کد خبر : 18557
  • 29 تیر 1394 - 1:05
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک انبار ۱۵۰۰ متری مملو از کالا و لوازم خانگی خبر داد.

سید جلال ملکی در این‌باره گفت: وقوع حادثه حریق در یک انبار کالا در ساعت ۵:۱۲ صبح دیروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان شش ایستگاه را به همراه تانکر آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، خودروی فوماتیک و … به محل حادثه واقع در مسیر جنوب به شمال خیابان فدائیان اسلام، نرسیده به آزادگان اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه خاطرنشان کرد:‌پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در انباری مسقف به مساحت بیش از ۱۵۰۰ مترمربع رخ داده و شعله‌های آتش تمام این فضا را در برگرفته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود ۱۰۰ آتش‌نشان عملیات اطفای حریق را بر عهده داشتند، گفت: این انبار مملو از لوازم قابل اشتعال نظیر نخ، پارچه، چرخ خیاطی، لوازم یدکی خودرو و … بود و همین امر و نیز چیدمان نامناسب کالاها، عملیات آتش‌نشانان را با دشواری ‌هایی روبرو کرده بود اما خوشبختانه پس از حدود دو ساعت عملیات نفس‌گیر آتش نشانان موفق به اطفای کامل حریق در این انبار شدند.

ملکی در خصوص تعداد مصدومان این حادثه نیز گفت: خوشبختانه علیرغم خسارات بسیار بالایی که از این حادثه بجا ماند، مورد مصدوم و فوتی نداشتیم.

وی از حضور تعدادی از آتش‌نشانان در محل حادثه خبر داد و گفت: گروهی از آتش‌نشانان به منظور ایمن سازی محل و نیز لکه گیری در محل حضور دارند و پس از آن کارشناسان برای بررسی علت حادثه عملیات خود را آغاز خواهند کرد.

ملکی در خصوص اینکه آیا پیش از این کارشناسان آتش‌نشانی اقدام به بازدید ایمنی از این محل کرده بودند، یا خیر نیز گفت: کارشناسان آتش نشانی از تمامی چنین مراکزی بازدید کرده و توصیه های لازم را به مالکان و افراد حاضر در آن ارائه می‌دهند که در این مورد نیز این امر قبلا انجام شده است. (ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18557

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

14تیر
بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم
محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد:

بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.