کل 26883
0

جان باختن ۴۲۱ نفر طی ۹ ماه گذشته بر اثر گازگرفتگی

  • کد خبر : 14537
  • 12 بهمن 1395 - 1:24

پزشکی قانونی از افزایش ۳۲.۴درصدی مرگ ها و جان باختن ۴۲۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال در کشور خبر داد.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی در۹ماهه امسال ، ۴۲۱ تن بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند، این شمار فوتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با شمار تلفات ۳۱۸ تن ۳۲.۴ درصد بیشتر شده است.

از کل تلفات مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در این مدت ۳۰۴ تن مرد و ۱۱۷ تن زن بودند.

بر اساس این گزارش در این مدت استان های تهران با ۹۶، اصفهان با ۳۴ و آذربایجان شرقی با ۲۸ فوتی بیشترین و استان های خراسان جنوبی با ۲ و یزد و خوزستان هر کدام با سه فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

همچنین در این مدت تلفات مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در استان بوشهر در حد صفر، گزارش شده است.

مرگ ۱۴۵ تن بر اثر گازگرفتگی در آذر امسال 

این گزارش می افزاید : در آذر ماه سالجاری ۱۴۵ تن بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در کشور جان خود را از دست دادند؛ این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که شمار تلفات ۹۱ تن بود، ۵۹.۳ درصد افزایش یافته است.

در پاییز امسال ۲۱۵ تن بر اثر گازگرفتگی در کشور جان باخته اند که این آمار ۵۱.۱ درصد از کل تلفات۹ماهه امسال را به خود اختصاص می دهد.

توصیه های ایمنی 

سازمان پزشکی قانونی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز به هم میهنان توصیه می کند، ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند. گاز منوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است.استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند. 

علایم مسمومیت با گاز منوکسید کربن

علایم مسمومیت حاد با این گاز ، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و با احتمال درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست که در بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.