کل 26853
0

تلفات حوادث رانندگی در ۲ ماهه امسال ۲.۵ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر : 16378
  • 09 تیر 1395 - 11:50
پزشکی قانونی از کاهش ۲.۵ درصدی تلفات حوادث رانندگی در ۲ ماهه امسال خبر داد .

به گزارش سازمان پزشکی قانونی در این مدت ، ۲ هزار و ۵۴۳ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این شمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازآن (۱۳۹۴)با تلفات حوادث رانندگی ۲ هزار و ۶۰۹ تن، ۲.۵ درصد کاهش نشان می دهد. 

بر اساس این گزارش از کل تلفات حوادث رانندگی در ۲ ماهه امسال، یکهزار و ۹۵۱ تن مرد و ۵۹۲ تن زن بودند.

محورهای برون شهری بیشترین تلفات را داشت

محورهای برون شهری در این مدت با یکهزار و ۶۵۷ کشته بیشترین شمار تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند؛ پس از آن محورهای درون شهری با ۶۸۴، روستایی با ۱۹۱ و مسیرهای نامعلوم با ۱۱ فوتی بیشترین تعداد کشته را داشتند. 

بر اساس این گزارش در ۲ ماهه امسال استان‌های فارس با ۲۲۸، خراسان رضوی با ۱۷۵ و خوزستان با ۱۷۲ فوتی، بیشترین و استان‌های ایلام با ۲۲، یزد با ۲۸ و زنجان ۳۱ فوتی کم ترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند.

شمار مصدومان حوادث رانندگی ۵.۸ درصد افزایش داشت 

این گزارش افزود: آمار مصدومان حوادث رانندگی در این مدت با رشد ۵.۸ درصدی مواجه بود؛ در ۲ماهه امسال ۵۳ هزار و ۴۱۹ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که ۳۷ هزار و ۲۹۳ تن از آنان مرد و ۱۶ هزار و ۱۲۶ تن زن بودند.

کاهش تلفات تصادفات در اردیبهشت ماه

آمار تلفات حوادث رانندگی در اریبهشت ماه امسال نیز با کاهش مواجه بود؛ در این ماه یکهزار و ۲۱۰ تن در تصادفات جان خود را از دست دادند که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته(آمار تلفات اردیبهشت سال ۹۴ یکهزار و ۲۷۳) ۴.۹ درصد کمتر شده است. 

همچنین در اردیبهشت امسال ۲۶ هزار و هفت مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۸ درصد رشد داشته است.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.