کل 26853
1

تلفات حوادث رانندگی در جاده های کشور ۳۸ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر : 14315
  • 11 اسفند 1395 - 0:09

رئیس پلیس راه کشور گفت: بر اساس فرمول بهداشت جهانی در طی ۱۰ سال گذشته شاهد کاهش ۳۸ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در جاده های کشور بوده ایم.

سردار محمدحسین حمیدی بیان کرد : از سال ۸۵ تا سال ۹۴ بالغ بر هفت هزار و ۳۵۷ نفر معادل ۳۸ درصد کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی را در سطح کشور شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه سنجش تصادفات در دنیا با سه روش شاخص یک ‌صد هزار نفر جمعیت، شاخص ۱۰ هزار وسیله نقلیه و شاخص یک میلیون تردد سنجیده می شود، اظهار کرد: با توجه به این که در بیشتر کشورهای دنیا به دلیل نبود سنجش میزان ترددها با دو معیار یک صد هزار نفر جمعیت و تعداد وسیله نقلیه میزان کاهش و افزایش تصادفات سنجش می شود، ایران در رتبه های ۵.۷ دهم این ارزیابی ها قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه ناجا، خاطر نشان کرد: براساس سنجش تعداد کشته‌ ها به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در سال ۲۰۱۴، سازمان بهداشت جهانی این رقم را در دنیا ۷.۴۷ نفر در اروپا ۴.۷ نفر، آسیا ۱۰.۹ نفر و در ایران ۵.۷ نفر اعلام کرد که برابر این آمار ، وضعیت ایران بهتر از دنیا و آسیا است و با روند کاهشی بسیار خوبی مواجه هستیم.

وی از شناسایی سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز و یک هزار و ۵۰۰ نقطه بحرانی در کشور خبر داد و بر اصلاح نقاط حادثه خیز تاکید کرد و گفت: برای اصلاح ساختار هندسی این مناطق حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی مورد نیاز است.

وی به جانمایی یک‌ هزار و ۸۰۰ دوربین در راه ‌های کشور اشاره کرد و گفت: با نصب دوربین، معضل سرعت خودروها به ‌درستی مدیریت می‌شود.(ایمنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.