کل 26847
1

تداوم گرمایش زمین؛ ۵ میلیارد نفر تحت تاثیر گرمای شدید در نقاط مختلف جهان

  • کد خبر : 81889
  • 09 تیر 1403 - 18:03
تداوم گرمایش زمین؛ ۵ میلیارد نفر تحت تاثیر گرمای شدید در نقاط مختلف جهان

نزدیک به ۵ میلیارد نفر از ۱۶ ژوئن تا ۲۴ ژوئن (ماه جاری میلادی) تحت تاثیر گرمای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، به گفته یک سازمان خبری غیرانتفاعی مستقر در ایالات متحده که در مورد علم آب و هوا گزارش می دهد، به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از گازهای گلخانه ای، سوختن بنزین، گاز و زغال سنگ، ۶۱۹ میلیون نفر در هند و ۵۷۹ میلیون نفر در چین در معرض گرمای شدید قرار گرفتند.

همچنین گرمای شدید ۲۳۱ میلیون نفر در اندونزی، ۲۰۶ میلیون نفر در نیجریه، ۱۷۶ میلیون نفر در برزیل، ۱۷۱ میلیون نفر در بنگلادش، ۱۶۵ میلیون نفر در آمریکا، ۱۵۲ میلیون نفر در اروپا، ۱۲۳ میلیون نفر در مکزیک، ۱۲۱ میلیون نفر در اتیوپی و ۱۰۳ میلیون نفر در مصر را تحت تاثیر قرار داده است.

 

 

به گزارش آناتولی، حداقل ۱۳۰۰ زائر حج در عربستان سعودی بر اثر گرمای شدید جان خود را از دست دادند.

افزایش دمای بی‌سابقه و غیرمعمول می‌تواند باعث علائمی چون سردرد، سرگیجه و حالت تهوع شود. از طرفی پشه‌های ناقل بیماری هم پس از باران‌های سیل آسا و سیل‌های ویرانگر بیشتر تکثیر می‌شوند. در عین حال هوای آلوده که گرما می‌تواند اثرات آن را تشدید کند، باعث تنگی نفس و بیماری‌های تنفسی می‌شود. در چنین شرایطی، اوضاع اضطراری بهداشتی که با تغییرات آب و هوایی همراه است، جوامع را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=81889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.