کل 26853
1

بیشترین آلودگیهای زیست محیطی خراسان رضوی مربوط به حوزه آب است

  • کد خبر : 20149
  • 05 اردیبهشت 1396 - 15:14

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد : ۳۸ درصد آلودگیهای زیست محیطی در این استان مربوط به آلودگی در حوزه آب است.

محمد عرفانی به مناسبت هفته ملی زمین پاک اضافه کرد : بر اساس پایشهای انجام شده بیشترین میزان آلودگی در خراسان رضوی با ۳۸ درصد در حوزه آب، ۳۴ درصد در حوزه خاک و ۲۸ درصد در حوزه هوا گزارش شده است. 

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر چهار هزار و ۵۷ مورد پایش از واحدهای صنعتی و معدنی، خدماتی و کشاوری در خراسان رضوی انجام شد. از این میزان ۶۵ درصد پایشها در واحدهای صنعتی، ۲۰ درصد در حوزه خدماتی، ۱۱ درصد در حوزه کشاورزی و چهار درصد در واحدهای معدنی صورت گرفت. 

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بر کمبود آب و اهمیت حفظ پاکیزگی آن تاکید و بیان کرد: بخش عمده صنایع مستقر و فعال در این استان صنایع غذایی هستند و با توجه به مصرف آب و ایجاد آلودگی در آن شاهد بیشترین میزان آلودگی در حوزه آب هستیم. 

وی افزود : حاصل پایشهای انجام شده صدور ۹۲۲ اخطار به واحدهای آلاینده بود که به صورت تفکیکی ۶۷۹ واحد صنعتی، ۱۵۰ واحد خدماتی، ۷۵ واحد کشاورزی و ۱۸ واحد معدنی هستند. 

عرفانی گفت : از مجموع واحدهایی که اخطار دریافت کرده اند ۲۳۴ واحد به دلیل عدم رفع نقص و تداوم آلودگی مشمول جرائم وارد آوردن ضرر و زیان به محیط زیست شدند. 

وی ادامه داد: همچنین تعداد پنج واحد آلاینده فاقد مجوز و آلوده پلمب شدند. 

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۷۵ درصد پایشهای انجام شده توسط کارشناسان محیط زیست در سطح استان و ۲۵ درصد توسط ۱۰ آزمایشگاه معتمد این اداره کل انجام شده است. 

وی ادامه داد : از مجموع پایشهای انجام شده ۲۴۰ نوبت پایش به صورت پایش شبانه انجام شد که نسبت به سال قبل از آن ۲۸ درصد رشد دارد. 

استان شش میلیون نفری خراسان رضوی ۶ هزار واحد صنعتی دارد. 

هفته ملی زمین پاک از روز اول اردیبهشت ماه آغاز شده است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=20149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.