کل 26847
2

به سرپوش تجهیزات خود ، ضربه ی ناگهانی وارد نکنید

  • کد خبر : 4282
  • 12 آذر 1396 - 0:00
به سرپوش تجهیزات خود ، ضربه ی ناگهانی وارد نکنید

توضیحات :

Beacon Safety  Messages

 

ایمنی فرآیند

اکتبر۲۰۰۳


به سرپوش تجهیزات خود ، ضربه ی ناگهانی وارد نکنید…

 

ایمنی فرآیند - اکتبر2003

 

این جا چه اتفاقی افتاده است :

یک وظیفه ی بسیار ساده ___ مخزن را با آب پر کنید . این یک اتفاق رایج در یک کارخانه ی تولیدی است و خطراتی جزئی دارد .دراین مورد ، پرسنل سایت بسیار محتاط بودند . جریان آب را راه اندازی کردند و تایید کردند که هوا از محفظه ی بالای مخزن داشت بیرون می آمد . همه چیز به نظرمی رسید که خوب است … اما ، منبع آب ،سامانه ی آب آتش نشانی کارخانه بود —وسرعت جریان بسیار زیادی داشت ! ظرفیت کافی برای تخلیه ی تمام هوای جایگزین شده نداشت ، فشار در مخزن زیاد شد و بوم!___هنگامی که درز سقف خراب شد ، سرپوش (کلاهک ) پرتاب شد .

چگونه این اتفاق افتاد؟

محفظه های مخزن معمولا به منظور اجرای فعالیت های فرایندی معمولی مانند پمپ کردن به خارج از مخزن حین انتقال های محصولات، برآورد شده اند . تهویه و قابلیت تفکیک خلاء با استفاده از فرمول ها یا محاسبات مهندسی تعیین می شود .این محاسبات اغلب “طراحی سامانه تهویه مطبوع ” نامیده می شوند .
هنگامی که جریان ورودی یا خروجی مایع نسبت به گنجایش سامانه تهویه مطبوع بیشتر باشد ، مشکلات رخ می دهند .برای جریان ورودی ، آن منجر به افزایش فشار درون مخزن می شود زیرا بخار نمی تواند به سرعت خارج شود .

هشار زیادی لازم نیست تا خسارت زیادی ایجاد شود ( در برخی موارد تنها چند اینج آب ) . مخازن معمولا سطوحی بزرگ دارند ، بنابراین وقتی که پوند درهر اینج مربع با تعداد زیادی اینچ مربع ضرب می شود ، نیرو می تواند بسیار بزرگ باشد ! در این مورد ،درز سقف نقطه ی ضعیفی بود و ابتدا خراب شد .

انتقال مایعات : برای اینکه ایمن بمانید می توانید چکار کنید !

۱.مواظب عملیات ناگهانی باشید ___ این محفظه ی مخزن ممکن است برای شرایط فرایند معمولی برآورد شده باشد ، نه برای افزایش آب آتش نشانی . اگر مطمئن نیستید بررسی کنید !

۲.تست ___نوعی سامانه ی دیواری با اندازه استاندارد به نام (safe out ) ___ پاکسازی :

زمان های زیادی وجود دارد که یک مخزن باید با آب پر شود . هر زمانی که هست اطمینان یابید که میزان پرشدن به اندازه کافی اهسته است تا سامانه تهویه مطبوع بخار جایگزین شده را مدیریت کند . و فقط مطمئن باشید که ، فشار در فضای تهویه را پایش کنید تا اطمینان یابید که کمتراز میزان فشار مخزن باشد .
۳.هنگامی که مطمئن نیستید ، آب را به میزان های فرایند معمولی اضافه کنید .

انتقال مایع می تواند منجر به خسارت عمده برای مخزن باشد . میزان انتقال نباید بیشتر از گنجایش محفظه باشد .

دانلود نسخه انگلیسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=4282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.