کل 26891
1

بهداشت پرتوها در کشور مورد توجه جدی قرار می گیرد

  • کد خبر : 12627
  • 29 اسفند 1393 - 16:30

علی گورانی گفت : اگر می خواهیم حجم مراجعان بیمارستان ها کاهش یابد، باید برای کم کردن تعداد آنان روی عوامل محیطی و همچنین شیوه زندگی مردم کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تغییر شیوه و سبک زندگی مردم نیاز به کار آموزشی طولانی مدت دارد و مقرر شده تا امسال برنامه های آموزشی بیشتری مانند برگزاری کارگاه های آموزشی برای اصناف مختلف و همچنین انتشار کتاب و بولتن های آموزشی، صورت گیرد، بطوریکه قابل مقایسه با سال گذشته نباشد.

گورانی ادامه داد: با این وجود، اجرای کارهای آموزشی بسیار زمان بر تر از کارهای درمان خواهد بود، زیرا کارهای درمانی را در کوتاه مدت می توان پاسخ داد، اما کارهای آموزشی به مدت بیشتری نیاز دارد.

رییس اداره بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: برای کار کردن روی عوامل محیطی مانند بهداشت پرتوها نیز لازم است مداخلات مورد نیاز انجام شود که سنجش انرژی یکی از مداخلات به شمار می رود.

گورانی با بیان اینکه سنجش مقادیر انرژی با جدیت بیشتری امسال دنبال می شود، افزود: برای اجرای برنامه های بهداشت پرتوها نیاز به اطلاعات سنجش انرژی داریم.

وی یادآور شد: مردم باید بدانند که تمام وسایل الکترونیکی و پرتوزا با وجود داشتن مزایای فراوان، در صورت استفاده نادرست، مضراتی برای سلامتی نیز دارند.

وی پیشتر اعلام کرده بود که مردم مانند آلودگی هوا به بهداشت پرتوها، حساس نیستند و به همین علت «درخواست مردمی» برای بهداشت پرتوها وجود ندارد. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=12627

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.