کل 26847
4

برگزاری مانور شبانه آتش نشانان در مجتمع بزرگ تجاری

  • کد خبر : 18488
  • 07 مرداد 1394 - 23:22
مانور امداد و نجات و خاموش کردن آتش سوزی در ساختمان های بلند به منظور آمادگی هر چه بیشتر با حضور نیروهای آتش نشانی سه ایستگاه در منطقه پنج عملیات آتش نشانی تهران برگزار شد.

این مانور شب گذشته در یک مجتمع تجاری ۸ طبقه انجام شد و درآن بیش از ۵۰ نفر از نیروهای عملیاتی از ایستگاه های ۱، ۳، ۴ و همچنین گروه های امداد و نجات ۱ و ۹ به همراه ۱۸ دستگاه خودروی پشتیبانی از جمله خودرو بالابر ۵۴ متری، نردبان ۳۲ متری و خودرو خاور دستگاه تنفسی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، مانور با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان در ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته آغاز شد و نیروهای عملیات آتش نشانی در کمترین زمان خود را به محل حادثه رساندند.

طبق سناریوی این مانور، طبقه هفتم مجتمع با کاربری باشگاه بدنسازی در متراژ ۳۰۰ متر مربع دچار آتش سوزی شده و دود و شعله فراوانی به بیرون متصاعد می شد و در حال سرایت به طبقه بالاتر بود و ساکنین برای فرار از دود و شعله به سمت طبقه بالا و پشت بام فرار کرده بودند.

آتش نشانان با هدایت فرماندهان خود بلافاصله با استفاده از لوله های آبرسانی از چند جهت به طبقه هفتم ساختمان لوله کشی کردند و به مبارزه با شعله های آتش مشغول شدند.

همزمان گروهی دیگر از نیروهای آتش نشانی نیز وارد عملیات تجسس شدند و در تمامی بخش های ساختمان برای یافتن محبوسین احتمالی به جستجو در طبقات پرداختند که موفق شدند تعدادی از افراد گرفتار را با استفاده از بالابر و نردبان و راه پله به مکان امن منتقل کنند.

فرهاد فرهادی رئیس ایستگاه ۸ آتش نشانی علت و هدف از اجرای این مانور را افزایش مجتمع های تجاری و ساختمان های بلند در محدوه عملیاتی این منطقه و تمرین خاموش کردن آتش در ارتفاع و انتقال تجهیزات به طبقات و نیز نجات و حمل مصدومین و محبوسین به محل امن با امکانات و لوازم موجود و همچنین استفاده بهینه از خودروهای نردبان و بالابر آتش نشانی به هنگام بروز آتش سوزی و حادثه در ساختمان های بلند اعلام کرد. (پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.