کل 26877
2

برخورد شدید خودروی سواری با یک آتش نشان حین عملیات

  • کد خبر : 16368
  • 11 تیر 1395 - 11:53

یک آتش نشان تهران در حین عملیات امدادرسانی در حادثه رانندگی بر اثر برخورد یک خودروسواری با وی به شدت مجروح و روانه بیمارستان شد.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران طی تماس شهروندان مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژودر ساعت ۲۳ شب گذشته بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۲ را به محل حادثه دربزرگراه آیت اله سعیدی، اول جاده گلدسته اعزام کرد. 

محمد علی مددی افسر آماده منطقه ۴ عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود، در مورد جزئیات این حادثه اظهار کرد: ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران شب گذشته در پی اعلام یک مورد حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو جی ال ایکس که بر اثر برخورد با درخت کنار خیابان رخ داد، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۲ را روانه محل حادثه کرد.

وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن در محل حادثه مشغول ایمن سازی و قرار دادن موانع و مخروطی ها شدند که ناگهان یک دستگاه خودرو سواری مزدا ۳ به سرعت از راه رسید و پس از تصادف با دو خودروی آتش نشانی به شدت با یکی از آتش نشانان ایستگاه ۱۲ برخورد کرد و از محل حادثه گریخت که کمی جلوتر این خودرو توسط نیروی انتظامی متوقف شد.  

مددی گفت: بر اثر برخورد شدید خودرو سواری، این آتش نشان که ۳۳ ساله بود چندین متر پرتاب شد و از ناحیه پای چپ، کتف و کمربه سختی زخمی شد.  

وی افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده و خونریزی این آتش نشان مصدوم و همچنین مساعد نبودن حال وی به دنبال درخواستهای مکرر از ستاد فرماندهی، عوامل اورژانس در محل حادثه حاضر شدند که فورا این مصدوم به مرکز درمانی انتقال یافت. 

شایان ذکر است نیروهای زحمتکش آتش نشانی همواره درمحل حوادث به ویژه تصادفات، با خطرات زیادی مواجه می شوند که به رغم ایمن سازی و روشن بودن چراغ های گردان خودروهای آتش نشانی در صحنه تصادف و قرار دادن موانع متعدد ولی باز هم رانندگان خودروهای عبوری با بی احتیاطی و بدون رعایت موازین ایمنی به هنگام عبور از کنار محل حوادث، با آتش نشانان برخورد کرده و مشکلاتی را موجب می شوند. 

در سال های گذشته موارد مشابه این چنینی نیز شاهد بودیم که متاسفانه منجر به مصدومیت شدید و یا حتی شهادت آتش نشانان هم شده است. 

کارشناسان آتش نشانی توصیه می کنند رانندگان عبوری لازم است در حین گذراز محل حوادث که آتش نشانان مشغول عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند نهایت احتیاط را انجام داده و با رعایت سرعت مطمئنه از کنار محل این حوادث عبور کنند و به هیچ وجه در اطراف محل حادثه توقف و تجمع نکنند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.