کل 26853
0

انفجار یک منزل مسکونی در همدان

  • کد خبر : 17927
  • 23 آبان 1394 - 23:37
 مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: یک منزل مسکونی در منطقه بلوار ۱۵ فروردین شهر همدان به علت نشت گاز منفجر شد.

مسعود دهبانی افزود: شامگاه جمعه یک مورد انفجار منزل مسکونی به سامانه ۱۲۵ آتشنشانی همدان اطلاع رسانی شد. 

وی اضافه کرد: پنج نفر از نیروهای امداد و نجات مستقر در ایستگاه خیابان اکباتان پس از دریافت گزارش به همراه دو دستگاه خودرو به محل حادثه عزیمت کردند. 

وی درباره علت بروز این انفجار توضیح داد: مالک یک منزل مسکونی برای گرم کردن اتاق خواب اقدام به نصب غیراستاندارد دو راهی به شیر گاز و استفاده از شیلنگ گاز چند متری برای نصب به وسیله گرمایشی کرده بود. 

وی اضافه کرد: این امر موجب نشت گاز در داخل واحد مسکونی شده بود که به علت جرقه حاصل از وسایل برقی موجود در منزل، خانه منفجر شد. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: این انفجار خسارت جانی نداشته است ولی طبق گزارش خسارت مالی به مالک وارد شده است. 

دهبانی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شده که سه مورد از این تعداد منجر به انجام عملیات شده است. 

وی با بیان اینکه ۲۱۰ مورد از تماسها مزاحمت تلفنی بوده است افزود: در این مدت زمان ۲۵ تماس اشتباه و ۱۲ تماس برای دریافت مشاوره و راهنمایی با این سامانه برقرار شده است. 

طبق اخبار منتشره هفته گذشته نیز حادثه مشابهی در بلوار ۱۵ فروردین شهر همدان رخ داد که این سانحه نیز بعلت حاضر نبودن اعضای خانواده در منزل مسکونی خسارت جانی نداشت. 

شهر همدان دارای ۹ ایستگاه آتش نشانی است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.