کل 26856
5

انفجار و آتش سوزی در واحد آمونیاک

  • کد خبر : 69823
  • 29 تیر 1402 - 15:02
انفجار و آتش سوزی در واحد آمونیاک

توضیحات :

انفجار و آتش سوزی در واحد آمونیاک

در ساعت ۱۳:۵۹ در حین انجام عملیات سنگ زنی جهت برداشتن BOX شش اینچ نصب شده بر روی خط ۳۲ اینچ ورودی MDEA به برج جذب، ناگهان یک سوراخ بزرگ بر روی محل سنگ زنی پدید آمده و در نتیجه خط لوله مذکور دچار پارگی گردیده است که باعث تخلیه MDEA ورودی به برج با فشار معادل ۳۶ bar، از سرویس خارج شدن پمپ MDEA و متعاقب آن برگشت گاز فرآیند (متشکل از %۶۱ هیدروژن،%۲۰ ازت ، CO2 %17 و ما بقی گاز های دیگر (با فشار حدود ۳۲ bar)) به خط ۲۲ اینچ و در نهایت خروج از محل پارگی شده است.

پس از انتشار حجم قابل توجه گاز فرآیند در محوطه واحد و وجود منابع جرقه (همانند کولرهای گازی اتاق آنالایزور) انفجار بزرگی رخ داده و به دنبال آن منابع قابل اشتعال در محوطه همانند الوارهای چوبی، عایق های خطوط لوله و کابل های برق و ابزار دقیق دچار حریق شده اند. با اعلام وضعیت، خودروی آتش نشانی مستقر در سایت به محل حادثه اعزام شده و همچنین پس از شنیده شدن صدای انفجار و نیز دود برخاسته حاصل از آن، بلافاصله خودرو های آتش نشانی و تجهیزات مبارزه با حریق به محل حادثه اعزام شده اند.

عملیات مبارزه با حریق و خنک کاری واحد لحظاتی پس از حادثه آغاز شده و در ساعت ۱۶:۲۵ روز حادثه، حریق کنترل شده و در ساعت ۱۷:۱۱ به طور کامل اطفاء و تجهیزات کاملاً کولینگ می شوند.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “انفجار و آتش سوزی در واحد آمونیاک” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=69823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.