کل 26850
4

انجام ۶۰۳ مورد ماموریت امدادی طی هفت روز گذشته

  • کد خبر : 31783
  • 28 مرداد 1399 - 22:52
انجام ۶۰۳ مورد ماموریت امدادی طی هفت روز گذشته

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا ، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام ۶۰۳ مورد ماموریت امدادی در سطح کشور طی هفت روز خبر داد.

مهدی ولی‌پور در این باره اظهار کرد: از ۱۹ تا ۲۵ مردادماه، ۶۰۳ ماموریت امدادی در سطح کشور انجام شد که در پی آن به ۸۳۵ نفر از افراد آسیب دیده در حوادث مختلف خدمات ارائه شد.

وی ادامه داد: ۳۴۰ نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۲۱ نفر آسیب دیده به صورت اضطرای اسکان داده شدند. همچنین ۶۰ مصدوم طی ۶۰ مورد عملیات نجات فنی، رها سازی شدند.

ولی‌پور درباره حوادث مرتبط با محیط های آبی نیز گفت: از ۱۵ تا ۲۵ مردادماه، ۱۹۲ ماموریت مرتبط با حوادث محیط های ابی انجام شد که ۵۶ نفر طی آن نجات یافتند. ۲۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۷ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۶۵ مورد از این ماموریت ها در رودخانه، ۵۵ مورد در سواحل دریا و ۳۰ مورد در دریاچه پشت سد ها رخ داده است. بیشترین ماموریت ها نیز به ترتیب در استان های گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

ولی‌پور اظهار کرد: در این مدت طی امداد و نجات هوایی حدود ۱۰ ساعت پرواز صورت گرفته که طی ۱۴ سورتی پرواز انجام شده است. ۲۱ نفر نیروی امدادی از این طریق منتقل شده و هفت مصدوم نیز به صورت هوایی انتقال داده شدند.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره مهم ترین عملیات انجام شده طی مدت اخیر گفت: روز ۱۹ مرداد ماه زمین لرزه ۵.۱ ریشتری کرمانشاه، حوالی گیلانغرب در عمق ۸ کیلومتری زمین را لرزاند. این زمین لرزه بدون خسارت مالی و جانی بود. همچنین روز ۲۱ مردادماه زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر مرز استان های بوشهر و فارس، حوالی فراشبند را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند. این زمین لرزه نیز فاقد خسارت جانی و مالی بود.

وی افزود: یکی دیگر از عملیات مهمی که طی روز های گذشته انجام شد غرق شدگی و جانباختن دو نفر در استخر کشاورزی بود که روز جمعه ۲۴ مرداد ماه در استان خراسان رضوی، شهرستان تربت حیدریه، روستای چهار درخت قلعه نو رخ داد.

وی با بیان اینکه از ۱۹ تا ۲۵ مرداد ماه ۴۹ زمین لرزه بیش از ۲.۵ ریشتر در سطح کشور به وقوع پیوست گفت: ۳۴ زمین لرزه بین ۲ تا سه ریشتر، ۱۲ زمین لرزه بین ۳ تا ۴ ریشتر، دو زمین لرزه بین ۴ تا ۵ ریشتر و یک زمین لرزه بین ۵ تا ۶ ریشتر رخ داده است.

ولی‌پور درباره خدمات امدادی و نجات ارائه شده در پدیده مانسون در سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان نیز اظهار کرد: در پی وزش باد و بارندگی های موسمی در ناحیه جنوب غرب کشور، ۸۹ روستا و شهر امدادرسانی شدند و ۶۰۴ نفر به صورت اظطراری اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=31783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.