کل 26881
0

انتشار گاز مونواکسیدکربن یک خانواده چهار نفره را مسموم کرد

  • کد خبر : 19378
  • 07 آذر 1396 - 21:32

یک خانواده ۴ نفره که در منزل مسکونی خود در معرض گاز گرفتگی قرار گرفته بودند، توسط آتش نشانان نجات یافتند.

وقوع این حادثه در ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه یک به محل حادثه در خیابان کارگر، بعد از چهارراه لشگر، کوچه فرشته اعزام شدند.

احمد عبدولی فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد این حادثه اظهار داشت: حادثه در طبقه چهارم ساختمانی چهار طبقه هشت واحدی و در یک آپارتمان ۶۰ مترمربعی رخ داد و در جریان آن پدر و مادر ۴۰ و ۳۴ ساله و دو پسر نوجوان ۱۱ و ۷ ساله دچار گازگرفتگی شدند.

وی بیان کرد : آتش نشانان با همکاری همسایگان بلافاصله مصدومین را به بیرون و هوای آزاد منتقل کردند و اقدام به کمک های اولیه و سپس برای اعزام به مرکز درمانی، تحویل عوامل اورژانس دادند.

عبدولی اضافه کرد: در بررسی آتش نشانان از محل حادثه مشخص شد این حادثه به دنبال نقص در اتصالات موتور خانه و انتشار دود حاصل از روشن بودن مشعل ازطریق رایزرها و پاسیو به داخل ساختمان و در نهایت تجمع گاز co در طبقات به ویژه یکی از واحدهای طبقه چهارم اتفاق افتاد.

وی گفت : این خانواده به علت سرمای چند شب اخیر، اقدام به استفاده از بخاری در اتاق های خواب کرده بودند که وجود اتصالات فوق العاده ناایمن در لوله های بخاری جهت تخلیه گاز co از طریق پنجره اتاق های خواب و هم چنین مسدود کردن تمامی منافذ ورود و خروج هوا و نیز بسته بودن کامل تمامی در و پنجره های این واحد مسکونی موجب کمبود اکسیژن در داخل این منزل شد.

این فرمانده آتش نشانی درادامه اظهار داشت: تمامی این عوامل و هم چنین نشت گاز منوکسیدکربن حاصل از سوختن ناقص موتورخانه و بخاری باعث شد هرچهار نفر از اعضای این خانواده درمعرض گازگرفتگی قرار گرفته و دچار مسمومیت شدید شوند که اگر هوشیاری همسایگان و تلاش امدادگران نبود به احتمال زیاد این خانواده جان خود را از دست می دادند.

کارشناسان آتش نشانی به شهروندان توصیه کردند: وسایل گاز سوز اعم از بخاری و آبگرمکن باید دارای دودکش مناسب و لوله های گالوانیزه بدون روزنه و درز باشند و با توجه به اینکه وسایل گاز سوز برای سوختن از اکسیژن استفاده می کنند که موجب کاهش میزان آن در محیط می شوند؛ بنابراین منازل و سایر مکان هایی که این لوازم نصب هستند باید تهویه مناسب داشته باشند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.