کل 26864
2

امکان سنجی استفاده از فن آوری تابش موج الکترونی (EBDS) برای تصفیه و کنترل آلاینده های حاصل از دودکش واحدهای صنعتی و حذف همزمان گازهای NOx و SO2

  • کد خبر : 8968
  • 18 دی 1396 - 0:00
امکان سنجی استفاده از فن آوری تابش موج الکترونی (EBDS) برای تصفیه و کنترل آلاینده های حاصل از دودکش واحدهای صنعتی و حذف همزمان گازهای NOx و SO2

توضیحات :

فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست

 

دوره ۱۱ – شماره ۲ – تابستان ۱۳۸۸

 

نویسندگان : داود کاه فروشان ، جعفر سلطان محمدزاده ، اسماعیل فاتحی فر

 

چکیده :

گازهای خروجی از دودکش واحدهای صنعتی که حاصل احتراق سوخت های فسیلی است منجر به انتشار آلاینده های مختلـف در هوای محیط می شود. این آلاینده ها برای محیط زیست و سلامت انسان مضر بوده و بایستی کنترل و حذف گردد. فن آوری تابش موج الکترونی که در سال های اخیر توسعه یافته ، روشی اقتصادی و موثر برای حذف همزمان آلاینده های گازی دودکش و جـایگزینی مناسـب برای روش های متداول معرفی شده است .

 در این مقاله ملاحظات فنی و اقتصادی حذف آلاینده های گازی SO٢ ,NOx  از گازهای دودکش و کاربردهای این فن آوری در صنایع مرتبط بررسی گردیده است . نتایج نشان می دهد که فن آوری تابش الکترونی با داشتن بازده بالای حذف SO٢ ,NOx  از گازهای خروجی و همچنین داشتن مزیت های فنی و اقتصادی در مقایسه با دیگر روش ها، می تواند به عنوان روشی بسیار مناسب در تصفیه آلاینده های حاصل از گازهای دودکش واحدهای صنعتی بوده و در صورت کاهش هزینه ها. برای کشورهای کمتر توسعه یافته نیز استفاده شود.

 

واژه های کلیدی : تصفیه گازهای خروجی از دودکش ، فرآیند تابش موج الکترونی ، حذف همزمان SO٢ , NOx ، کنترل آلودگی هوا

 

 << ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود مقاله ” امکان سنجی استفاده از فن آوری تابش موج الکترونی (EBDS) برای تصفیه و کنترل آلاینده های حاصل از دودکش واحدهای صنعتی و حذف همزمان گازهای NOx و SO2 ” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=8968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.