کل 26923
0

امدادرسانی هلال احمر زنجان به بیش از ۱۱ هزار مسافر در راه مانده

  • کد خبر : 17718
  • 16 آذر 1394 - 21:50
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر این استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱ هزار و ۹۹۳ مسافر در راه مانده که به دلیل بارش برف و وقوع کولاک گرفتار شده بودند امدادرسانی کردند.

علی طاهری افزود: ۹ هزار و ۴۶۲ نفر از این تعداد مسافر حادثه دیده، به دلیل شرایط بسیارنامساعد جوی،درمساجد ومنازل روستاییان استان، پایگاه غزال در ابهر و لولک آباد در منطقه ماهنشان اسکان داده شدند.  

وی با بیان اینکه بیشترین مسافران در راه مانده مربوط به مسیر ارتباطی زنجان – قزوین بود اظهار کرد: اغلب افراد اسکان داده شده از مسافران اتوبوس های عبوری بودند بطوری که فقط در شهر زنجان مسافران قریب به ۵۰ دستگاه اتوبوس در مساجد این استان از جمله حسینیه اعظم زنجان و امامزاده سیدابراهیم (ع)، شب را سپری کردند. 

طاهری تصریح کرد: جمعیت هلال احمر زنجان با ۱۳۵ نیروی امدادگر که در قالب ۴۷ تیم ساماندهی شده بودند به محض بارش برف و وقوع کولاک آماده برای امدادرسانی سریع و به موقع شدند و با ۳۳ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه خودرو نجات و چهار دستگاه خودرو کمک دار سنگین به یاری مسافران در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک شتافتند. 

وی با بیان اینکه در بین این افراد اسکان یافته سه هزار و ۵۰۰ تخته پتو توزیع گردید یادآور شد: امدادگران این جمعیت همچنین توانستند پنج زن باردار را از روستاهای اندآباد در ماهنشان، چتز و ملاپیری در ایجرود، اسکند در زنجان و تلخاب در دندی به بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان انتقال دهند. 

طاهری افزود: یکی از روستاییان قرایی در مسیر ارتباطی زنجان – دندی نیز که به دلیل ناراحتی قلبی با مشکل مواجه شده بود توسط امدادگران این جمعیت به مرکز درمانی شهر زنجان انتقال یافت.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.