کل 26923
2

امدادرسانی به ۷۱ هزار تن در ۲۱ استان درگیر برف و کولاک

  • کد خبر : 17708
  • 17 آذر 1394 - 22:21
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملیات برف و کولاک از ۱۴ آذر تا ساعت ۸ صبح امروز، ۱۷ آذر، گفت: شمار استان‌های درگیر برف و کولاک به ۲۱ استان رسیده و خدمات امدادی لازم به ۷۱ هزار و ۳۹۰ تن ارائه شد.

دکتر ناصر چرخ‌ساز با اشاره به این که در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، اردبیل، البرز، ایلام، تهران، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان در دو روز گذشته شاهد بارش برف و وقوع کولاک بوده‌ایم، اظهار کرد: بر این اساس نیروهای هلال‌احمر در این استان‌ها در آماده‌باش کامل بوده و در ۱۰۳ محور مواصلاتی به هموطنان خدمات امدادی ارائه کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به ۷۱ هزار و ۳۹۰ تن از متاثران از برف و کولاک، گفت: همچنین خدمات لازم به ۱۷۰ مصدوم ارائه و ۳۷ تن از مصدومان که ۱۷ تن آنها زن باردار و ۲۰ تن بیمار و مصدوم بودند، به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام ارائه خدمات سرپایی به ۱۳۳ تن در برف و کولاک دو روز گذشته، تصریح کرد: ۵۲ هزار و ۲۳ تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و عملیات رهاسازی برای ۲ ‌هزار و ۶۱۰ دستگاه خودرو از برف انجام شد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به بکارگیری ۴۵۵ تیم عملیاتی شامل یک‌هزار و ۶۷۰ امدادگر و نجاتگر برای ارائه خدمت به مردم، افزود: به علاوه ۳۲ هزار تخته پتو، ۶۰۰۰ بسته غذایی، ۴هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی، ۵هزار و ۵۰۰ هزار قوطی انواع کنسرو، ۲۱ هزار قرص نان، یک‌هزار کیلوگرم خرما، ۷ هزار و ۶۰۰ بسته بیسکویت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شده است.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.