کل 26877
0

اساس برنامه کشورهای پیشرفته اقتصاد سبز است

  • کد خبر : 19591
  • 25 دی 1394 - 2:36

سرپرست دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اقتصاد سبز یعنی اقتصادی که هم به فکر پیشرفت و هم حفظ محیط زیست بوده و اساس برنامه های کشورهای پیشرفته است.

صدرالدین علی پور پنجشنبه در همایش حامیان زمین گفت: اساس اقتصاد کشور ما مقاومتی است که جز توجه به حفظ محیط زیست ندارد.  

وی ادامه داد: بروز ریزگردها و خشک شدن دریاچه ارومیه بحران هایی هستند که کشور با آنها مواجه است و علت بروز آنها به نحوه اجرا و عمل در قوانین بازمی گردد.  

علی پور ادامه داد: ایران جزو ۱۰ کشور تولیدکننده گازهای گلخانه ای بوده که براساس قرارداد پاریس تا سال ۲۰۳۰ مکلف به کاهش ۴ درصدی است و کاهش ۸ درصدی آن مشروط به لغو تحریم ها و تبادل فناوری است.  

وی گفت: ۵۰ سال پیش در لندن در اثر آلودگی هوا در مدت یک هفته هفت هزار نفر جان خود را از دست دادند و در ژاپن کیوسک های اکسیژن تعبیه شده بود که مردم بعد از یک مدت پیاده روی، از اکسیژن آنها استنشاق می کردند؛ اما امروزه لندن به شهری پاک تبدیل شده و کشور ژاپن نیز درصدد کاهش دستگاه های سنجش آلودگی هوا است.  

علی پور تاکید کرد: برای رسیدن به هوای پاک به عزم و اراده ملی در مدیران اجرایی نیازمند هستیم.  

محمدرضا خانمحمدی نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جهانی شدن اقتصاد موضوعی است که تمام کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته درصدد به دست آوردن آن هستند.  

وی تاکید کرد: هر کشوری که بتواند معادله اقتصاد و محیط زیست را برقرار کند، به اقتصاد سبز و توسعه دست خواهد یافت.  

خانمحمدی اظهار کرد: اگر امروز هزینه درمان در کشور ما بالا است علت آن توجه نکردن به مقوله محیط زیست است و اگر بنزین آلوده به ترکیبات آروماتیک مصرف شود در طولانی مدت افراد به انواع سرطان ها به ویژه مغز مبتلا خواهند شد؛ بنابراین در رابطه بین اقتصاد و محیط زیست باید به یک نقطه بهینه برسیم. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.