کل 26853
4

ارتباط تنگاتنگ آلودگی هوا و سردرد

  • کد خبر : 48980
  • 01 آذر 1400 - 21:47
ارتباط تنگاتنگ آلودگی هوا و سردرد

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: افزایش شاخص آلودگی هوا با افزایش فرکانس، شدت و طول حمله سردردهای میگرن همراه است.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از  ایسنا نوشین یمانی  در رابطه با درد ناشی از آلودگی هوا، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از مشکلاتی است که به ویژه در کلان‌شهرها با آن مواجه هستیم و می‌تواند مسبب یا تشدیدکننده بسیاری از بیماری‌ها مانند مشکلات قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و مغز و اعصاب از جمله سردرد باشد.

وی در رابطه با ارتباط آلودگی هوا و سردردهای میگرنی، افزود: افزایش شاخص آلودگی هوا با افزایش فرکانس، شدت و طول حمله سردردهای میگرن و تنشی و مراجعات بیماران با شکایت سردرد به درمانگاه‌ها و اورژانس‌ها همراه است.

 

بیشتر بخوانید

تشدید کرونا با آلودگی هوا

آلودگی هوای اصفهان، هرسال بدتر از پارسال

آلودگی هوای ۳ کلانشهر/ وقوع رگبار در ۷ استان

این مسئول در رابطه با افرادی که بیشتر دچار سردرد ناشی از آلودگی هوا می‌شود، تصریح کرد: افزایش بروز سردرد به دنبال آلودگی هوا در خانم‌ها، سنین بالاتر از ۴۰ سال، افراد با سابقه میگرن و در روزهای سرد سال بیشتر است.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد با بیان اینکه آلاینده‌هایی که افزایش شاخص آن‌ها بیشتر با بروز بیشتر سردرد همراه بوده، اُزن و دی‌اکسید نیتروژن هستند، گفت: ذرات آلوده کننده هوا می‌تواند باعث تحریک پایانه‌های عصبی در سیستم تریژمینال مغز و آزاد شدن نوروترانسمیترهای درد و ایجاد سردرد شود.

یمانی در رابطه با علت سردردهای ناشی از آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: استنشاق هوای آلوده با اکسیژن کم باعث اختلال در خون‌رسانی ماهیچه‌های سر، صورت، گردن و ایجاد گرفتگی عضلات سر و صورت و نیز گردن شده و می‌تواند سردردهای تنشی یا میگرن را برانگیزاند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=48980

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.