کل 26888
1

ارائه خدمات امدادی به چهار هزار و ۵۱۱ خانوار آسیب دیده از سیلاب در کرمان

  • کد خبر : 14378
  • 30 بهمن 1395 - 22:53

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: ۸۴ تیم از هلال احمر تا عصر امروز به چهار هزار و ۵۱۱ خانوار آسیب دیده از آبگرفتگی و سیلاب امداد رسانی کرده اند.

محسن صالحی کرمانی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۷ مسیر روستایی استان کرمان بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها مسدود است.

وی با اعلام اینکه آب ۱۱ روستای استان قطع شده است ادامه داد: در حال حاضر هیچ قطعی برق در استان نداریم و فقط گاز یکی از روستاهای شهرستان بردسیر قطع شده که هنوز مشخص نیست بر اثر سیلاب یا اتفاق دیگری بوده است.

وی با بیان اینکه عمده ترین کالای توزیعی نایلون بوده است عنوان کرد: ۱۵ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم نایلون، ۲۵۱ چادر و مقادیر زیادی پتو، کنسرو و نان در شهرستان های رابر، بافت، ارزوئیه، بردسیر و رفسنجان توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت : بیشترین توزیع در شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه بوده است و کمترین توزیع در شهرستان رفسنجان انجام شده است.

وی افزود: ساعاتی قبل سد نساء بم سرریز شد و این سد به ظرفیت نهایی خود رسیده است و سد بافت نیز در حال رسیدن به حجم مناسب است لذا به مردم و کشاورزان توصیه می شود از تردد و اسکان در حاشیه سدها و پایین دست آنها خودداری کنند.

صالحی کرمانی ادامه داد: بسیاری از بندهای خاکی و آبخیزداری استان کرمان پر شده و سد جیرفت نیز آبگیری خوبی داشته است که قرار است صبح فردا دریچه های آن باز شود.

وی با اشاره به سقوط فردی در رودخانه دلفارد جیرفت در عصر دیروز عنوان کرد: با توجه به اینکه هنوز جسد این شخص پیدا نشده در شمار مفقودین قرار گرفته است و امیدواریم زنده باشد.

وی اظهار کرد: رودخانه ها مسیر طبیعی خود را طی می کنند و مردم در این شرایط نباید به مسیرهای پر خطر نزدیک شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: جبهه بارشی تا فردا ظهر در استان کرمان ادامه دارد و بیشترین شدت خود را در مناطق غربی و جنوبی استان نشان می دهد.

وی تصریح کرد: شدت بارش در مناطق غربی و جنوبی استان کرمان می تواند سیلاب های شدیدی را به همراه داشته باشد.

صالحی گفت: از فردا ظهر جبهه هوای سرد همراه با وزش باد شدید را برای استان کرمان خواهیم داشت و این بادهای شدید می تواند برخی از تاسیساتی را که به واسطه بارش باران مقاومت خود را از دست داده اند، تخریب کند.

وی افزود: با وجود اینکه از فردا ظهر بارش باران نخواهیم داشت اما کاهش دما و سرما باعث یخ زدگی سطح جاده های استان می شود و با توجه به لغزنده بودن جاده ها از شنبه شب رانندگان می بایست حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند یا اینکه رانندگی خود را به روز موکول کنند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.