کل 26879
2

اثر معماری سازمانی بر مدیریت عملکرد با نقش میانجی چابکی سازمانی ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور

  • کد خبر : 33622
  • 23 مهر 1399 - 2:52
اثر معماری سازمانی بر مدیریت عملکرد با نقش میانجی چابکی سازمانی ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور

توضیحات :

فصلنامه تخصصی انجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایران

 

دوره ۸ – شماره ۲ – سال ۱۳۹۹

 

نویسندگان :مژده شکری ، غلامرضا شعبانی بهار ، مجید سلیمانی

 

چکیده :

هدف و زمینه: امروزه مدیریت عملکرد در راستای چابک سازی و بهبود  معماری سازمانی به کار گرفته می­شود. هدف پژوهش حاضر، تعیین اثر معماری سازمانی بر مدیریت عملکرد با نقش میانجی چابکی سازمانی ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود.

روش کار: روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است. آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران ارشد  و کارکنان ادارات تربیت بدنی در دانشگاه­ های علوم پزشکی کل کشور می باشند که به صورت تمام شمار تعداد ۲۱۶ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها  پرسشنامه معماری سازمانی پرسشنامه  استاتدارد مدیریت عملکرد  بالدریج و پرسشنامه چابکی سازمانی شریفی بود. به منظور تجریه و تحلیل یافته های پژوهش از تحلیل مسیر و معادلات ساختاری و نرم‌افزار ۲۰pls , SPSS  استفاده گردید.

یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که معماری سازمانی و ابعاد آن بر مدیریت عملکرد با نقش میانجی چابکی سازمانی ادارات تربیت بدنی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اثر معنی دار دارد. مقدار تاثیر متغیر میانجی با استفاده از VAF، ۲۲۸/۰ به دست آمد و با توجه به مقدار تاثیر مستقیم متغیر مستقل بر وابسته که برابر با ۷۹۹/۰ بود می توان عنوان نمود که مقدار تاثیر مستقیم بیشتر از تاثیر غیرمستقیم است.

نتیجه گیری: در مدیریت عملکرد نوین ، اهداف کارکنان و اهداف سازمان باید در یک راستا قرار گرفته و با ایجاد هماهنگی و ارائه راهنمایی­های لازم توسط سرپرستان، افراد هرچه بیشتر به سازمان احساس تعلق خاطر می ­نمایند و با ایجاد تغییرات سازمان را چابک سازند.

 

واژه‌های کلیدی : معماری سازمانی ، مدیریت عملکرد ، چابکی سازمانی

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

 

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=33622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.