کل 26910
1

ابتکار: ۱۲ درصد از گازهای گلخانه ای کشور باید کاهش یابد

  • کد خبر : 19521
  • 14 بهمن 1394 - 1:31
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۱۲ درصد از حجم گازهای گلخانه ای کشور باید تا سال ۲۰۳۰ میلادی کاهش یابد.

 معصومه ابتکار روز سه شنبه در مراسم افتتاح مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: طبق توافق پاریس که امسال برای کاهش گازهای گلخانه ای بین ۱۹۵ نفر از سران کشورهای دنیا به امضاء رسید، کشورهای مختلف، ساز و کارها و برنامه های داوطلبانه خود را برای کاهش گازهای گلخانه ای اعلام کردند. 

وی اظهار کرد: ایران نیز با ارائه برنامه خود تعهد کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۴ درصد از گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد. 

ابتکار ادامه داد: همچنین با رفع کامل تحریم ها، موظف شدیم ۸ درصد دیگر از گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم بنابراین تا سال ۲۰۳۰ میلادی باید ۱۲ درصد از گازهای گلخانه ای را کم کنیم. 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی باید برای ارتقای اقتصاد سبز کشور مبتنی بر شاخص های زیست محیطی تلاش کنند، گفت: همه باید در راستای ارائه برنامه های مناسب محیط زیستی کوشا باشند. 

معاون رئیس جمهوری افزود: اقتصاد ایران به انرژی هایی نظیر گاز و نفت اتکا دارد لذا برای سبز شدن اقتصاد و صنعت باید تلاش زیادی انجام شود. 

ابتکار ادامه داد: سند سیاست های کلی نظام در راستای حفظ محیط زیست که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، در بسیاری از زمینه ها، خط مشی کشور را در حفظ محیط زیست اعلام کرده است. 

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه و لایحه دولت به مجلس کاملا در راستای حفظ محیط زیست بوده است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نهایت تلاش خود را برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور انجام داده است. 

وی احیای تالاب ها، کمک به بهتر شدن هوا و کاهش معضلات گرد و غبار را از جمله برنامه هایی خواند که دولت یازدهم با تلاش خود در راستای حفاظت محیط زیست انجام داده است. 

ابتکار با اشاره به واحد کاتالیست مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان اظهار کرد: این واحد از فناوری نوین و تخصصی برخوردار است که با همت کارشناسان داخلی برای بهبود وضعیت زیست محیطی ایجاد شده و دستاورد بزرگی را برای کشور به ارمغان آورده است. 

وی با تاکید بر اینکه صنایع مختلف کشور باید برای سبز شدن با یکدیگر رقابت کنند، گفت: سرمایه گذاری های ویژه و زیادی برای طرح های زیست محیطی در جهان انجام می شود و ما نیز باید در زمینه تحقیق و توسعه بیش از گذشته کار کنیم تا بتوانیم بعنوان صادر کننده شاخص در زمینه حفظ محیط زیست مطرح باشیم. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با ارتقاء و کیفی سازی بنزین در آینده نزدیک به استاندارد یورو ۵ دست پیدا کنیم و استفاده از مازوت در نیروگاه ها بطور کامل حذف شود. 

وی همچنین با اشاره به سه برابر شدن روزهای سالم هوای اصفهان نسبت به سال ۹۲ افزود: این آمار نشان می دهد که استان اصفهان در مسیر درستی گام برمی دارد. 

وی با تاکید بر اینکه باید از تجربه های جهانی نیز استفاده کنیم، تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی، از مدار خارج کردن خودروهای فرسوده و استانداردسازی خودرو همچنان جزو برنامه های ماست تا بتوانیم آلودگی هوا را تا حد زیادی کاهش دهیم. 

وی همچنین با اشاره به دیدگاه مثبت شرکت پالایش نفت برای توجه به هر دو مقوله اقتصاد و حفظ محیط زیست گفت: دیگر صنایع اصفهان نیز باید مقوله اقتصاد و حفظ محیط زیست را همراه یکدیگر دنبال کنند. 

معصومه ابتکار به همراه استاندار اصفهان و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به مقام شامخ شهدای شرکت پالایش نفت اصفهان ادای احترام کردند. 

مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان روز سه شنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بهره برداری شد.  

این مجموعه با هدف تبدیل بنزین معمولی به بنزین یورو ۴ با استانداردهای روز دنیا و در راستای بهبود شاخص های زیست محیطی، کاهش مصرف مواد اکتان افزا و همچنین بهبود کیفیت بنزین احداث شده است.   

گاز گلخانه ای به گازی در جو زمین گفته می شود که در محدوده مادون قرمز به جذب و انتشار پرتوها می پردازد. 

گازهای گلخانه ای ناشی از صنعت و کشاورزی نقش زیادی در گرم شدن زمین ایفا می کند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.