کل 26883
2

ابتکار: سمن ها کانون قدرتمند پیگیری مطالبات زیست محیطی هستند

  • کد خبر : 19850
  • 27 مرداد 1394 - 20:28
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سمن ها کانون قدرتمند و قانونی پیگیری مطالبات به حق مردم در حوزه محیط زیست هستند و باید با فعالیت موثر و برنامه ای، به بهترین شکل مدافع حقوق شهروندان باشند.

معصومه ابتکار در جریان سفر یک روزه به اراک در جمع فعالان محیط زیست استان مرکزی گفت: سازمان مردم نهاد صدای رسا و گویای جامعه اند که با پیگیری و نظارت مجدانه هدایتگری در اصلاح امور و شتاب بخشی به مولفه های توسعه را دنبال می کنند و دولت تدبیر و امید نیز بها دادن به سمن ها با هر زمینه فعالیت را در اولویت کار خود دارد.

وی ادامه داد: بدون مشارکت مردم و حضور آنان در همه عرصه ها به ویژه عرصه زیست محیطی، دولت قادر به خدمتگزاری نیست و فلسفه وجودی شکل گیری دولت تدبیر و امید بر پایه مشارکت شهروندان بنا شده است.

ابتکار افزود:سازمان های مردم نهاد در بخش محیط زیست در واقع قهرمانان جامعه مدنی هستند که بر اساس مصوبه دولت عضو کارگروه آمایش محسوب می شوند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: نماینده شبکه های زیست محیطی هر استان به عنوان تصمیم سازان مردمی باید در راهبردها و اقدامات هر استان نقش خود را به درستی ایفا کنند و با نظارت و مشارکت و ایده های سازنده این بخش را تقویت کنند.

ابتکار با بیان اینکه شبکه ملی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در کشور شکل گرفته گفت: امید است نمایندگان مردم در سمن های محیط زیست با نگاه کارشناسی و حساسیت لازم پیگیر مطالبات مردم در بخش زیست محیطی باشند.

وی، در خصوص پیگیری مطالبات تشکل های زیست محیطی استان مرکزی نیز بیان کرد: در نشستی با حضور مسوولان مطالبات و دغدغه های مطرح شده توسط تشکل های زیست محیطی استان مرکزی بررسی می شود.

ابتکار افزود: تشکیل اتاق های فکر در کشور اتفاق مبارکی است که با همگرایی، تعامل و مشارکت فرهیختگان، اندیشمندان و کارشناسان دلسوز باید در زمینه های مختلف از جمله رفع چالش های زیست محیطی چاره اندیشی کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بخشی از سخنانش عنوان کرد: حفظ تالاب میقان به عنوان یکی از جاذبه ها و سرمایه های مهم طبیعی زیست محیطی کشور ضروری است و در این راستا تمام سعی و اهتمام برای کاهش مخاطرات و تقویت اقدامات حراستی انجام می شود.

ابتکار در خصوص وضعیت آلایندگی هوای شهرها نیز گفت: حذف و کاهش سوخت مازوت از نیروگاه های کشور یکی دیگر از اقدامات زیربنایی دولت تدبیر و امید در راستای کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: استفاده از فناوری های سبز و استقرار شاخص های زیست محیطی در واحدهای صنعتی از اولویت های مهم این سازمان محسوب می شود. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.