کل 26853
3

ابتکار: سازمان محیط زیست درباره انتقال آب خزر نظر قطعی نداده است

  • کد خبر : 19836
  • 30 مرداد 1394 - 17:40
معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان درباره انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران، نظر قطعی نداده است.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در شهرستان شاهرود در استان سمنان به خبرنگاران گفت: این سازمان با طرح های انتقال آب به دلیل آثار زیست محیطی موافق نیست، ولی هنوز نظر قطعی خود را درباره طرح انتقال آب دریای خزر اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه منابع آب باید مدیریت شود افزود: طرح انتقال آب دریای خزر، مشمول ارزیابی های زیست محیطی است و سازمان محیط زیست باید با توجه به ابعاد مختلف انتقال آب، موضوع را بررسی و سپس نظر خود را اعلام کند .

وی همچنین با یادآوری اینکه جنگل ابر شاهرود به تازگی به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است، گفت: درباره جاده سازی در این جنگل بارها اعلام کرده ایم که در هیچ شرایطی با جاده سازی و دخل و تصرف در جنگل موافق نیستیم و جلوی هرگونه تعرض و اقدام غیر قانونی در این باره را می گیریم .

ابتکار تاکید کرد : جنگل ابر منطقه ای ارزشمند و طبیعی است که باید با همکاری جوامع محلی حفظ شود .

وی همچنین پس از دو ساعت بازدید از این پارک ملی به خبرنگاران گفت : این ذخیره گاه در قالب برنامه انسان و کره زمین سازمان یونسکو قرار دارد که موضوع آن حفاظت از مناطق ارزشمند گیاهی و جانوری با همکاری مردم و برای ارتقای رفاه و معیشت مردم است .

وی با بیان اینکه مطالعات جامع و تفضیلی مدیریت پارک ملی توران انجام شده است افزود : در قالب تفاهم نامه ای با استانداری سمنان، طرح های مدیریتی ارتقای حفاظت از پارک ملی توران با بهره مندی از از روش های حفاظت هوشمند ، افزایش تجهیزات و تعداد محیط بانان و آموزش جوامع محلی به اجرا در می آید.

معاون رئیس جمهور در آستانه سی ام مرداد ، روز جهانی مسجد از اجرای طرح مساجد دوستدار طبیعت با نام مساجد سبز خبر داد .

ابتکار گفت : در قالب این طرح ، با کمک متخصصان معماری ، مساجدی طراحی می شود که سازه مسجد معرف زیبایی های طبیعی باشد، ضمن اینکه از انرژی های طبیعی برای گرمایش و سرمایش مساجد استفاده شود .

وی گفت : سازمان حفاظت محیط زیست به سازمان امور مساجد و شهرداری ها برای ساخت مساجد دوستدار محیط زیست کمک خواهد کرد .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین دو ساختمان طبیعت گردی را در منطقه محیط بانی دلبر پارک ملی توران به بهره برداری رساند .

این دو ساختمان هر یک به مساحت ۸۰ متر مربع با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان ساخته شده و محل اسکان طبیعت گردان و گردشگرانی است که برای بازدید به پارک ملی توران سفر می کنند .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای بازدید از پارک ملی توران به شاهرود در استان سمنان سفر کرد. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.