کل 26835
11

آیین نامه حفاظتی کار با سموم دفع آفات در کارگاه

  • کد خبر : 5335
  • 29 دی 1395 - 0:00
آیین نامه حفاظتی کار با سموم دفع آفات در کارگاه

توضیحات :

آیین نامه حفاظتی کار با سموم دفع آفات در کارگاه

 

هدف و دامنه شمول : 

هدف از تدوین این آئین‎نامه، اجرای مفاد ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران به منظور صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در خصوص آن دسته از نیروی کار می‎باشد که در تماس و کار مبارزه شیمیایی با آفات و کلیه امور مرتبط با آن شرکت می‎کنند.

فصل اول : تعاریف 

آفات :

به کلیه عوامل خسارت‎زای زنده از قبیل جانوران زیان‎آور، عوامل بیماری‎زا و علف‎های هرز گفته می‎شود که در مزارع، باغات، کارگاه‎های پرورش دام و طیور، آبزیان، انبارها و اماکن مربوط به کشاورزی، خانگی و سایر کارگاه‎ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم موجب نابودی و یا خسارت به محصولات و فرآورده‎ها شده و ایجاد خسارت‎های اقتصادی یا بهداشتی می‎کنند.

سموم دفع آفات : 

هرگونه ماده شیمیایی معدنی یا آلی و غیره است که برای پیشگیری، نابودسازی و یا کنترل ناقلین بیماری انسانی و یا حیوانی گونه‎های ناخواسته نباتات یا حیوانات ایجادکننده خسارت به عرصه‎های طبیعی، تولید، فراوری، انبارداری، حمل و نقل محصولات کشاورزی و یا جهت مبارزه با حشرات و آفات داخل یا روی پوست و پشم بدن حیوانات مورد استفاده قرار می‎گیرد.

انبار سموم : 

به محلی سرپوشیده و محصور گفته می‎شود که انواع سموم به صورت جامد، مایع و یا گاز در آن با رعایت کامل اصول ایمنی و حفاظتی نگهداری می‎شود.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.