کل 26835
5

آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان ، کارگران و کارآموزان

  • کد خبر : 5333
  • 29 دی 1395 - 0:00
آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان ، کارگران و کارآموزان

توضیحات :

آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان ، کارگران و کارآموزان

 

 هدف :

آموزش ایمنی به عنوان فراگردی است که طی آن مجموعه‌ای از دانش‌های مرتبط و منظم همراه با عادات و مهارتهای حاصل از آن به فراگیر انتقال یافته و به همین سبب امروزه عدم توجه به آن عدم آگاهی از خطرات محیط کار را به طور حتمی و قطعی فراهم می‌آورد. در همین راستا این آیین‌نامه به منظور ارتقاء فرهنگ عمومی ایمنی مشمولین آن، ایمن‌سازی محیط‌کار، ارتقاء بهره‌وری، کاهش حوادث ناشی از کار و در نهایت صیانت از نیروی کار و منابع مادی کشور به استناد مواد ۸۵، ۹۱، ۱۹۳ و ۱۹۶ قانون کار جمهوری اسلامی ایران تدوین گردیده است.

دامنه شمول

مفاد این آیین‌نامه برای کلیه کارفرمایان، کارگران و کارآموزان کارگاه های مشمول قانون کار و کارگاه های خانوادگی لازم‌الرعایه می‌باشد.

«اصلاح بخش هایی از تعاریف و مواد ۹ و۱۲ آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ شورای عالی حفاظت فنی»

به استناد مواد (۸۵) و (۸۶) قانون کار جمهوری اسلامی ایران، با هدف ارتقاء فرهنگ ایمنی، ایمن سازی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار مشمولین قانون کار، ” اصلاح بخش هایی از تعاریف و مواد ۹ و ۱۲ آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان “، موضوع در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ “شورای عالی حفاظت فنی” مورد بررسی و موارد به شرح زیر تصویب گردید:

مرجع ذیصلاح: در این آیین نامه: مرکز تحقیقات، تعلیمات، حفاظت فنی و بهداشت کار ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گروه های تابعه می باشند.

تبصره: مرکز تحقیقات، تعلیمات، حفاظت فنی و بهداشت کار ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند به منظور بسط و گسترش آموزش، از مجریان حقوقی مورد تأیید مرکز ستادی استفاده نماید.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

دانلود فایل اصلاحیه

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.