کل 26895
2

آتش سوزی کارگاه سبد بافی مهار شد

  • کد خبر : 14968
  • 20 آذر 1395 - 21:04

آتش سوزی کارگاه سبدبافی در غنی آباد، با تلاش آتش نشانان ۳ ایستگاه مهار و خاموش شد.

با تماس پر اضطراب شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده دود و آتش از یک کارگاه سبد بافی مبنی بر مشاهده شعله های آتش ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۰۷:۵۵ صبح دیروز زنگ ایستگاه های ۶۳ و ۱۲۱ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات ۱۵، خاوردستگاه تنفسی و تانکر آب ایستگاه ۸۶ به کمربندی دوم تهران، غنی آباد، ابتدای اشرف آباد، خیابان کشاورز اعزام کرد.

عزیز غلامی نسب معاون عملیات منطقه ۸ درباره این آتش سوزی بیان کرد: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که یک کارگاه تولیدی صنایع دستی(سبدبافی) به مساحت ۳۰۰متر مربع به دلیل نامعلوم در ابتدای صبح دچار آتش سوزی شده و کاملاً شعله ور بود به طوری که دود و شعله آن از فاصله دور قابل رویت بود.

وی با اشاره به اینکه شعله های آتش درحال سرایت به کارگاه های اطراف بود خاطر نشان کرد: آتش نشانان بدون اتلاف وقت در کمترین زمان ممکن پس از قطع برق و گاز کارگاه و ایمن کردن محل حادثه به دو گروه تقسیم شدند و با کشیدن لوله های آبدهی از ۴ضلع کارگاه به مهار و خاموش کردن شعله های آتش پرداختند. 

معاون منطقه ۸ عملیات اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به ساعت وقوع این حادثه هیچ کارگری داخل کارگاه حضور نداشت ولی با این وجود تیم نجات برای اطمینان از عدم وجود هر فرد محبوسی وارد کارگاه شدندو بررسی های لازم را انجام دادند.

وی گفت: پس از به کنترل درآمدن شعله های سرکش آتش و جلوگیری از سرایت آن به کارگاههای مجاور و بروز خسارات جانی و مالی سنگین دیگر، آتش نشانان وارد کارگاه شدند و ۷ عدد سیلند ۱۱ کیلویی گازمایع و ۲عدد گاز پیک نیکی را به بیرون منتقل کردند و با خنک کردن آنها خطر انفجار را به صفر رساندند. 

غلامی نسب تاکید کرد: پس از مهار کامل شعله های آتش و لکه گیری محل حادثه و اطمینان از عدم وجود هرگونه شعله پنهان لابلای مواد اولیه انبار شده و دیگر قسمتهای کارگاه، آتش نشانان با بریدن قسمتی از شیروانی توسط فن فشار مثبت اقدام به تخلیه دود شدید داخل کارگاه کردند و با تحویل به مالک و عوامل انتظامی به عملیات خود پایان داد.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14968

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

12تیر
دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد

دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.