کل 26853
0

آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای شهرستان بندر ماهشهر مهار شد

  • کد خبر : 16321
  • 17 تیر 1395 - 11:47
 آتش در برج ۸۰۰۱ واحد پارازیلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر به طور کامل مهار شد.

ابراهیم غلامشاهی مسؤول روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا شامگاه چهارشنبه در خصوص خبر آتش سوزی در واحد پارازیلین این مجتمع پتروشیمی، گفت:برج ۸۰۰۱ با ۱۲۱ متر ارتفاع از بلندترین برج های پتروشیمی کشور است. 

وی اضافه کرد:با همکاری واحد های عملیاتی، آتش سوزی در این برج، به صورت کامل خاموش شده است و تلاش برای خاموش شدن آتش در این واحد ادامه دارد. 

یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شهرستان بندر ماهشهر عصر چهارشنبه دچار آتش سوزی شد. 

برجی که در محل آتش سوزی در این پتروشیمی واقع شده است، بلندترین برج پتروشیمی های ایران بوده که سال ۷۸ به وسیله ی شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل ۱۲۰۰ تنی نصب شده است. 

مجتمع ها و شرکت های اطراف مجتمع پتروشیمی بوعلی نیز تخلیه شده اند. 

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع می باشد.  

این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد که سال ۱۳۷۷ تاسیس شد. 

خوراک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز می باشد که از کارخانجات NGL (1000/900 پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و طی فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می گردد. 

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، لیسانس های عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات، نصب و راه اندازی را از ایران و مهندسی اصولی و لیسانس های واحد فرآیندی را از کشور های AXENS فرانسه، UHDE آلمان، SINOPEC چین کسب نموده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در کنار بازار داخلی مشغول صادرات به کشورهای آسیای شرقی، اروپا، امارات می باشد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.