کل 26856
4

آتش سوزی مایعات هیدروکربنی (Lean oil) تخلیه شده از برج دپروپانایزر

  • کد خبر : 69810
  • 29 تیر 1402 - 13:53
آتش سوزی مایعات هیدروکربنی (Lean oil) تخلیه شده از برج دپروپانایزر

توضیحات :

آتش سوزی مایعات هیدروکربنی (Lean oil) تخلیه شده از برج دپروپانایزر

به دنبال تصمیم برای تعمیرات اساسی با اولویت در سرویس قراردادن برج جدید پروپان و تبدیل برج پروپان فعلی به برج بوتان و بازرسی برج ها، در روز قبل حادثه، واحد L.P.G از سرویس خارج می گردد.

روز حادثه پروانه کار گرم جهت انجام جوشکاری روی مبدل (پروژه جدید) در واحد جذب و تفکیک صادر می گردد. همزمان یک پروانه کار سرد برای انجام فعالیت داربست بندی و یک پروانه کار گرم برای انجام فعالیت بلایندگذاری روی برج در واحد جذب و تفکیک صادر میگردد.

به منظور تخلیه آب مورد استفاده جهت شستشوی برج دی پروپانایزر از مسیر زهکشی بسته که دارای اندازه سه چهارم اینچ بود استفاده می شود. با توجه به طولانی شدن زمان تخلیه، تصمیم گرفته می شود تا آب از طریق خروجی پایین برج روی زمین (بدون اجرای لوله کشی) تخلیه شود و سپس به جوی آبی که در فاصله حدود ۴ متری برج قرار داشت هدایت شود. بعد از گذشت مدتی از شروع تخلیه، به دنبال غفلت از مسیر تخلیه، به همراه آب، مواد هیدروکربنی (Lean oil) نیز به روی زمین و سپس جوی آب تخلیه می گردد.

همزمان با فعالیت شستشو و تخلیه برج، چهار نفر از کارکنان در بالای برج در حال انجام فعالیت داربست بندی بودند. در فاصله حدود ۳۰ متری و در ضلع شرقی از برج نیز پروانه کار برای انجام جوشکاری Plate بر روی مبدل به منظور سوار کردن دریل مغناطیسی بر روی آن صادر شده بود. در ساعت حدود ۱۶:۵۰ دقیقه، آتش سوزی از جوی آبی که آب و مواد هیدروکربنی در حال تخلیه به داخل آن بود شروع میشود و در محل تخلیه مواد هیدروکربنی (برج)، حجم آتش گسترده تر می شود.

به دنبال گسترش حجم آتش، کارکنانی که در بالای برج مشغول به داربست بندی بودند اقدام به فرار می نمایند ۲ نفر از آنها با پرش روی استیج برج کناری موفق به فرار شده اما پرش نفر سوم موفقیت آمیز نبوده و ایشان از ارتفاع حدود ۱۷ متری سقوط نموده و فوت می نماید و نفر چهارم با مشاهده این سقوط به پایین آمدن از نردبان برج که در محاصره آتش بوده، اقدام نموده که به شدت دچار سوختگی می گردد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “آتش سوزی مایعات هیدروکربنی (Lean oil) تخلیه شده از برج دپروپانایزر” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=69810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.