کل 26857
0

آتش سوزی شهرک شکوهیه قم ۸ نفر را مجروح کرد

  • کد خبر : 14652
  • 28 دی 1395 - 22:59

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم بیان کرد: آتش سوزی که ظهر سه شنبه در شرکت عمران گستر در شهرک شکوهیه قم رخ داد به صورت کامل مهار شد. در عین حال دو نفر از کارگران شرکت و شش نفر از نیروهای آتش نشانی در پی این حریق دچار مصدوم شدند.

امیر طیبی نژاد بیان کرد: با توجه به اینکه این واحد تولیدی، اقدام به تولید هیدرو کربن های سبک و سنگین و مواد شیمیایی می کرد، کنترل حریق بسختی در ساعت ۱۷ توسط نیروهای آتش نشانی انجام شد.

وی با اشاره به علت اصلی حادثه افزود: علت اصلی در دست بررسی است و آنچه روشن است اینکه واحد های صنعتی فعال در تولید مواد شیمیایی در معرض چنین حوادثی قرار دارند و باید قوانین و مقرارت ایمنی را با دقت و ظرافیت بیشتری رعایت کنند.

طیبی نژاد ادامه داد: وقتی حریق صورت می گیرد، مهار و کنترل آن بسیار سخت است و باید با تدبیر از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود و علت حادثه امروز باید دقیق تر بررسی شود.

وی با اشاره به خسارت های ناشی از این حریق نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد این واحد تولیدی دچار خسارت شده و متأسفانه به دلیل روان شدن حریق ناشی از انفجار مخزن مواد شیمیایی، خسارت های دیگری نیز در این شهرک صنعتی وارد شده است.

این واحد شیمیایی ۵۰ تن هیدروکربن سنگین در مخازن خود ذخیره داشته که تمام این مواد دچار آتش سوزی شد و آتش به خیابان های اطراف نیز سرایت کرده بود که خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش نشانی اطفا شد.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

شهرک صنعتی شکوهیه قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم – تهران در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۱ هکتار واقع شده است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.