کل 26853
0

آتش سوزی ساختمان مسکونی چهار طبقه و نجات چهار نفر

  • کد خبر : 17709
  • 17 آذر 1394 - 21:48
در آتش سوزی یک واحد مسکونی در ساختمان ۴ طبقه مسکونی در منطقه سعادت آباد تهران چهار نفر از ساکنان آن توسط آتش نشانان نجات یافتند.

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ ساعت ۱۱:۳۰ روز گذشته آتش نشانان ایستگاه های ۵۸ و ۲۵ به همراه گروه امداد و نجات ۳، خودرو نردبان و همچنین خودرو حامل تشک نجات را به کوی سعادت آباد، خیابان بخشایش اعزام کرد. 

بنا به اظهار رضا شقاقی افسر آماده منطقه ۲ عملیات آتش نشانی، طبقه دوم ساختمان چهار طبقه ای طعمه آتش شده بود و دود و شعله فراوانی از پنجره های آن به بیرون زبانه می کشید. 

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در قسمت آشپزخانه این واحد مسکونی رخ داده بود، اضافه کرد: آتش نشانان به سرعت با قطع جریان برق و گاز ساختمان، محل حادثه را ایمن سازی کردند و با توجه به انتشار دود ناشی از آتش سوزی در راهروهای ساختمان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول با استفاده از تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی خود را به کانون آتش سوزی رسانده و شعله های آتش را در کوتاه ترین زمان مهار و کاملاً خاموش کردند. 

شقاقی ادامه داد: همزمان گروه دوم برای نجات محبوسین احتمالی در راهروهای ساختمان اقدام به جستجو کردند و موفق شدند ۴ نفر از ساکنان که در میان دود غلیظ محبوس شده بودند را از ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دهند. 

افسر آماده منطقه دو عملیات خاطرنشان کرد: دراین حادثه خوشبختانه به هیچ یک از ساکنان آسیب جانی نرسید و کارشناسان علت یاب آتش نشانی منطقه دلایل بروز این آتش سوزی را در دست بررسی قرار دادند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.