کل 26897
1

آتش سوزی در کارگاه صحافی

  • کد خبر : 18114
  • 27 مهر 1394 - 1:15
آتش سوزی در کارگاه صحافی با عملیات سریع آتش نشانان مهار و خاموش شد.

وقتی که کارگران کارگاه صحافی در طبقه منفی ۳ یک ساختمان با شعله های آتش روبرو شدند چاره ای جز فرار به بیرون از کارگاه را نداشتند که پس از رسیدن به داخل کوچه بلافاصله با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و از آتش نشانی درخواست کمک کردند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی با توجه به نوع کاربری کارگاه و اشتعال زا بودن آن به دلیل وجود بنزین و تینر در داخل کارگاه، بی درنگ ساعت ۱۲:۳۹ دقیقه روز شنبه زنگ ایستگاه های ۲۴ و ۴۸ را بصدا درآورد و به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی به پل سوم بلوار ابوذر، خیابان درویش غلامی اعزام کرد.

واحد کیانی مدیر منطقه ۸ عملیات آتش نشانی تهران در مورد این حادثه گفت: یک کارگاه صحافی به متراژ تقریبی حدوداً ۳۵۰ متر مربع ناگهان طبقه منفی ۳ این ساختمان به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد که با توجه به انباشته بودن مواد اولیه صحافی از جمله کاغذ، مواد حلال مصرفی صحافی، چسب و بنزین، شعله های آتش در حال زبانه کشیدن و سرایت به طبقات دیگر بود.

وی گفت: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان، با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی با کشیدن دو بند لوله آبدهی وارد محل حریق در طبقه منفی ۳ شده و به دو گروه تقسیم و مشغول عملیات شدند. 

کیانی تصریح کرد: با توجه به دسترسی بد و نامناسب محل و چیدمان غلط مواد اولیه در کارگاه، تیم اول مشغول مهار شعله های آتش شده و تیم دوم هم مشغول جابجایی و انتقال چسب، مایعات قابل اشتعال و دسته های کاغذ به بیرون شدند.

مدیر عملیات منطقه ۸ آتش نشانی ادامه داد: آتش نشانان پس از مهار شعله های آتش و اطمینان از عدم وجود شعله با استفاده از فن فشار مثبت به تخلیه کامل دود از فضای کارگاه و ساختمان مشغول شدند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به زمان وقوع این حادثه به کسی آسیبی نرسید و تمام کارگران قبل از گسترش حریق موفق به خروج از کارگاه شده بودند. 

واحد کیانی در پایان گفت: با توجه به سرد شدن هوا و استفاده از وسایل گرمایشی، صاحبان کارگاهها و مشاغلی که بر حسب نیاز کاری، احتیاج به مواد سریع الاشتعال مانند بنزین، تینر و چسب و … دارند، ، حتماً این مواد خطرناک را در محلی امن و دور از هرگونه منبع حرارتی نگهداری کنند تا از بروز این گونه حوادث جلوگیری شود. (پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.