کل 26853
1

آتش سوزی در نیروگاه برق جنوب پایتخت

  • کد خبر : 65011
  • 25 بهمن 1401 - 19:59
آتش سوزی در نیروگاه برق جنوب پایتخت
آتش نشانان دو ایستگاه آتش نشانی پایتخت جهت کمک به آتش نشانان نیروگاه برق به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۱۹:۰۶ روز گذشته در پی آتش سوزی گسترده در یکی از نیروگاه های برق جنوب پایتخت و تماس تلفنی مسوولین نیروگاه با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های ۱۳ و ۸۳ را به همراه خودرو های پشتیبانی روانه محل حادثه کرد.

امیر اصلان عزیزی افسر آماده منطقه هفت عملیات در این باره اعلام کرد: یکی از کوره های انتقال حرارت تولید برق به علت نقص فنی دچار نشت شدید سوخت و جاری شدن گازوئیل بر روی سطح زمین و داخل کوره شده بود.

وی با اشاره به اینکه جاری شدن گازوئیل بر روی سطح زمین موجب سرعت بخشیدن به سرایت شعله های آتش در نقاط دیگر نیروگاه و کوره های مجاور شده بود، ادامه داد: گروهی از آتش نشانان بی درنگ به البسه حفاظتی فردی و دستگاه تنفسی مجهز شدند و ضمن رعایت موارد ایمنی، با استفاده از دو رشته لوله آبدهی و کف آتش نشانی وارد عمل شدند و پس از دستیابی به کانون آتش سوزی، شعله های در حال گسترش آتش را مهار کردند.

افسر آماده منطقه هفت عملیات خاطرنشان کرد: گروه دیگری از آتش نشانان با استفاده از لوله های آبدهی از سرایت شعله های آتش به قسمت های دیگر نیروگاه جلوگیری کردند و مخازن مجاور آتش را با استفاده از آب به طور کامل خنک سازی کردند.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی پس از انجام عملیات، محل آتش سوزی را به طور کامل ایمن سازی کردند و به همراه مسئولین فنی نیروگاه برق به بررسی علت وقوع این آتش سوزی پرداختند.

 

آتش سوزی در نیروگاه برق جنوب پایتخت

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=65011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.