کل 26853
0

آتش سوزی خانه قدیمی و نجات دو زن و مرد کهنسال

  • کد خبر : 17113
  • 08 اسفند 1394 - 9:50
انباری پشت بام یک منزل مسکونی قدیمی عصر دیروز دچار آتش سوزی شد که با تلاش آتش نشانان علاوه بر مهار آتش، دو پیر مرد و پیر زن از ساکنان این ساختمان نیز از میان دود نجات یافتند.

به دنبال تماس همسایگان و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵، بی درنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه ۹۳ ساعت ۱۷:۲۴ دقیقه روز گذشته به خیابان دماوند روانه شدند. 

به گفته مهدی خضری پور فرمانده آتش نشانان اعزامی، محل حادثه یک ساختمان دو طبقه قدیمی بود که هنگام حضورآتش نشانان در محل، آتش و دود زیادی از قسمت پاگرد طبقه دوم خارج میشد. 

وی ادامه داد: همسایگان اظهار داشتند که ساکنان این خانه قدیمی به دلیل کهولت سن هنوز قادر به خروج از ساختمان نشده و احتمال دارد در معرض دود و آتش قرار گرفته باشند. 

خضری پور تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت بااستفاده از تجهیزات انفرادی، لوله های آبرسانی و دستگاه های تنفسی به پشت بام ساختمان رفته وعملیات مهار و خاموش کردن آتش را آغاز کردند. 

وی اضافه کرد: گروه دیگری آتش نشانان نیز همزمان برای یافتن ساکنین به جستجودر طبقات پرداختند و موفق شدندیک پیرمرد و همچنین زن سالخورده معلولی را در طبقه دوم از میان دود به فضای باز بیرون از ساختمان انتقال دهند. 

این فرمانده آتش نشانی خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات پس از رسیدن به کانون آتش سوزی که در انباری پاگرد طبقه دوم بود، در زمانی کوتاه آتش را مهار و کاملاً خاموش و همچنین از گسترش آن به به دیگر نقاط خانه جلوگیری کردند. 

وی علت بروزاین آتش سوزی را روشن ماندن چراغ مطالعه و داغ شدن تدریجی قاب پلاستیکی آن و نیز ذوب و ریزش موادمذاب پلاستیکی بر روی کارتن ها و در نتیجه شعله ور شدن لوازم موجود در انباری تشخیص داد.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.