کل 26848
3

آتش سوزی به وسیله ی شیلنگ تعمیر شده با نوار داکت اتفاق افتاد

  • کد خبر : 4237
  • 18 آذر 1396 - 0:12
آتش سوزی به وسیله ی شیلنگ تعمیر شده با نوار داکت اتفاق افتاد

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGES

 

ایمنی فرآیند

جولای ۲۰۰۷


آتش سوزی به وسیله ی شیلنگ تعمیر شده با نوار داکت اتفاق افتاد !

ایمنی فرآیند - جولای 2007

در یک سکوی نفتی ساحلی، اپراتورها متانول را از یک مخزن انتقال دهنده شیمیایی قابل حمل که توسط یک شلنگ به مخزن ذخیره متصل شده ، انتقال می دادند. هنگامی که مخزن توسط یک جرثقیل برداشته شد تا مخزن ذخیره سازی به آن تحویل داده شود، متانول از یک حفره درون شیلنگ شروع به اسپری شدن کرد .

متانول بر روی عرشه بالا مشتعل شد . متانولی که در آن طرف اسپری شد نیز توسط اگزوز داغ کمپرسور مستقر در زیر نقطه انتقال در عرشه دوم مشتعل شد .

آتش سوزی توسط شکستن شیشه مرئی مخزن سوخت ایجاد شد هنگامی که یک خدمه در تلاش برای ضربه زدن به شیر بود تا بسته شود .گسترش آتش مانند شیرهای اطمینان در دو دیگر مخازن حمل و نقل شیمیایی باز شده ، بود .

سپس ، ۲۲ عدد اطفاء کننده حریق مواد شیمیایی دستی ۳۰ پوندی، دو عدد اطفاء کننده حریق چرخ دار۱۲۵ پوندی و سیستم آتش نشانی استفاده شد، هر دو عرشه ، تحت کنترل آتش سوزی بودند .

یک مرد دچار سوختگی درجه دوم شد . پس از اطفاء آتش سوزی ، کشف شد که شیلنگ تغذیه ی متانول از انتقال دهنده تا مخزن ذخیره به کار برده می شد ، شکاف داشت و قبل از عملیات با نوار داکت تعمیر شده بود!

آن چه که می توانید انجام دهید :

۱. هرگز تعمیرات موقت یا غیر مجاز برروی تجهیزات موجود در سرویس مواد خطرناک که بدون مدیریت بررسی تغییر توسط پرسنل واجد شرایط است را انجام ندهید .

۲. همیشه قبل از استفاده ، تجهیزات را بررسی کنید. اگر نشانه هایی از آسیب، خوردگی، تعمیر نادرست یا هر نقص دیگری وجود داشته باشد، قبل از شروع کار، تجهیزات را تعویض کنید.

۳.  از انتقال محصولات قابل اشتعال در نزدیکی منابع اشتعال مانند کمپرسورها، بپرهیزید .

قبل از شروع کار، تجهیزات خود را بررسی کنید!

دانلود نسخه انگلیسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=4237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.