کل 26883
0

آتش سوزی بر اثر برخورد کامیونت با کابل برق

  • کد خبر : 16270
  • 21 تیر 1395 - 11:49
برخورد کامیونت با کابل های برق فشار قوی در خیابان وحدت اسلامی آتش سوزی گسترده ای را رقم زد.

به دنبال تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای ۶۷، ۱ و ۴ به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی را ساعت ۲۱:۱۰ دقیقه شب گذشته به خیابان وحدت اسلامی، کوچه خندان اعزام کرد. 

حمید میرزاقلی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره بیان کرد: یک دستگاه خودرو کامیونت حامل بار قطعات بزرگ یونولیت در حال حرکت بود که ناگهان قسمت بالای بار با کابل های برق فشار قوی برخورد کرده و پس از ایجاد جرقه، بار یونولیت دچار آتش سوزی شد. 

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی به نمای دو ساختمان مسکونی که در مجاورت محل حادثه قرار داشتند سرایت کرده بود، افزود: با توجه به احتمال محبوس شدن ساکنان در دو ساختمان مسکونی، آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با کشیدن نوار هشدار دهنده و قطع جریان برق کامیونت و ساختمان ها محل حادثه را ایمن سازی کردند و با استفاده از تجهیزات فردی و لوله های آبدهی مشغول مهار آتش سوزی شدند. 

این فرمانده آتش نشانی ادامه داد: گروه دوم آتش نشانان هم با بکارگیری دستگاه های تنفسی خود را به داخل ساختمان ها رساندند و ۲۵ نفر از ساکنان که چند تن از آن ها در راهروها و واحدهای مسکونی گرفتار شده بودند و چند تن دیگر به پشت بام فرار کرده بودند را از ساختمان ها خارج کرده و به محل امن انتقال دادند. 

میرزاقلی با اعلام اینکه خوشبختانه در این حادثه به هیچکس آسیبی نرسید، تصریح کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن آتش سوزی و انتقال کامیونت به محل امن، محل حادثه را تحویل عوامل انتظامی دادند.  

شایان ذکر است علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.