کل 26835
3
گزارش کامل حادثه

آتش‌سوزی بیمارستان بین‌المللی قائم رشت (۱۴۰۳)

  • کد خبر : 81693
  • 31 خرداد 1403 - 22:39
آتش‌سوزی بیمارستان بین‌المللی قائم رشت (۱۴۰۳)

جزئیات حریق بیمارستان قائم رشت

آتش سوزی در بیمارستان قائم در ساعت ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد روز ۲۹ خرداد به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت خبر داده شد که در همین راستا ‌نیروهای عملیاتی، امداد و نجات و واکنش سریع به محل حادثه اعزام شدند.

در این حادثه ۹ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و به گفته مسوولان حریق از تاسیسات برق آغاز شده است.

اعزام ۷ تیم عملیاتی به محل وقوع آتش ‌سوزی 

در همین راستا معاون امداد و نجات هلال احمر استان گیلان با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت در تشریح این خبر به خبرنگاران گفت: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت ۷ تیم عملیاتی متشکل از ۶ دستگاه آمبولانس به ترتیب ۲ تیم از واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شدند.‌

کمیل پرناک افزود: همچنین پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان های آستانه اشرفیه، رشت، صومعه‌سرا، فومن و شفت و یک دستگاه خودروی پشتیبان و با توان ۳۵ نفر به فرماندهی معاونت امداد و نجات جمعیت گیلان به منطقه اعزام شدند.

حریق بیمارستان بین‌المللی قائم رشت

‌انتقال ۱۴۲ بیمار از بیمارستان قائم رشت

‌رئیس سازمان آتش نشانی رشت هم در این باره گفت: در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند. در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند.

شهرام مومنی ‌با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین بیمارستان قائم آغاز شد، اظهار کرد: حادثه آتش سوزی بیمارستان قایم رشت به ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد که بلافاصله بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده به وسیله ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش‌سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

وی ضمن عملیات مهار آتش سوزی به عملیات جست‌وجو و نجات آتش نشانان اشاره کرد و گفت: تیم های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده هایشان شدند.

این مسئول علت آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخشهای ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی شان هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آتش نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و غیره در این عملیات حضور داشتند، گفت: قدردان زحمات و تلاش های بی دریغ تیم های آتش نشانی رشت و شهرهای اطراف هستیم که با توجه به حجم بالای دود گرفتگی ساختمان گاها دچار دود گرفتگی و بی حالی شدند که خوشبختانه حالشان خوب است.

افزایش فوتی‌ها و اسامی آنها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: آمار فوتی‌های آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت به ۹ نفر افزایش یافت.

اسامی فوت شدگان حادثه تاکنون: ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، محمدرضا اسدی، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده،لیلا جعفری

احتمال افزایش جان باختگان این حادثه وجود دارد.

محمدتقی آشوبی با بیان اینکه در همان ساعات اولیه ۸ تن از این بیماران جان خود را از دست‌داده بودند، افزود: با فوت این مصدوم شمار جان‌باختگان آتش‌سوزی بیمارستان قائم به ۹ تن افزایش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انتقال همه بیماران بیمارستان قائم رشت، افزود: در زمان بروز سانحه آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان حضور داشتند که با سرعت همگی آن‌ها به بیمارستان‌های رشت و حومه منتقل شدند.

به گفته وی، ۲۸ نفر از بیماران بیمارستان قائم رشت به پورسینا، ۴۴ نفر به رازی، هفت نفر به ولایت، ۱۸ نفر به حشمت، دو نفر به الزهرا، یک نفر به پیروز لاهیجان، ۱۰ نفر به بیمارستان پارس، یک نفر به آریا و سه نفر به صومعه‌سرا منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هنوز علت جان باختن بیماران بیمارستان قائم به‌صورت دقیق اعلام‌نشده است، خاطرنشان کرد: پیکر جان‌باختگان این سانحه برای یافتن دلایل به پزشکی قانونی منتقل‌شده است.

آتش‌سوزی بیمارستان بین‌المللی قائم رشت

منشاء حریق بیمارستان قائم مشخص شد/ هیچ اخطاریه مکتوبی برای بیمارستان قائم ارسال نشده است

در همین  راستا رئیس سازمان آتش نشانی رشت، با بیان اینکه کانون آتش‌سوزی بیمارستان قائم شناسایی شده، اما علت حادثه همچنان در دست بررسی است، گفت: یک تماس با سازمان گرفته شد و پس از دو دقیقه در محل حضور داشتیم.

شهرام مومنی ، با اشاره به تداوم حضور نیروها و کارشناسان آتش‌نشانی شهرداری رشت در محل وقوع حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم(عج)، اظهار کرد: کانون آتش‌سوزی شناسایی شده، اما علت حادثه همچنان در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها همه ساله تاییدیه‌های ایمنی را دریافت و به روزرسانی می‌کنند، افزود: در سال جاری نیز جلسات مربوط به ایمنی را با ریاست بیمارستان برگزار کردیم و قرار شد که برخی از نواقص رفع شود، ضمنا هیچ اخطاریه مکتوبی برای بیمارستان قائم ارسال نشده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت بیمارستان قائم را دارای حداقل ضوابط ایمنی از جمله سیستم اعلام حریق و خاموش کننده‌های دستی و فایر باکس نسبت به بیمارستان‌های دیگر دانست و متذکر شد: پروانه ساختمانی این بیمارستان در سال ۸۷ صادر شده و لذا در ویرایش جدید آیین نامه ایمنی، کلیه بیمارستان‌ها مکلف به تعبیه سیستم اطفاء حریق شده‌اند.

مومنی با اشاره به وضعیت مناسب‌تر این بیمارستان نسبت به سایر بیمارستان‌های رشت، تاکید کرد: همه بیمارستان‌ها دارای نواقصی هستند که در بررسی‌های سالانه برطرف می‌شوند.

وی منشاء حریق را در اتاقک یو.پی.اس و سرور دانست و تاکید کرد: آژیر آتش به صدا درآمده اما عدم انجام درست و به موقع عملیات اولیه‌ی اطفا توسط پرسنل و ترکیدگی باتری‌ها سبب آتش گرفتن کل اتاقک که در طبقه منفی بیمارستان قرار داشت، شده و شعله‌ها کل طبقه را در بر گرفته است.

رئیس آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه یک تماس با سازمان گرفته شد و پس از دو دقیقه در محل حضور داشتیم، اضافه کرد: با توجه به رفتار آتش، احتمال اطلاع‌رسانی با تاخیر به آتش‌نشانی وجود دارد.

آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

بیمارستان قائم رشت تائیدیه های آتش نشانی داشته/ ۹۰ بیمار بستری هستند

معاون وزیر بهداشت، با بیان اینکه بیمارستان قائم تاییدیه‌های آتش‌نشانی را داشته و از نظر ایمنی و اعلام و اطفاء حریق مشکل نداشته است، خاطرنشان کرد: این بیمارستان پروانه بهره‌برداری داشته و تمام مجوزهای لازم را گرفته و لذا علت حریق در دست بررسی است.

دکتر سعید کریمی امروز، ۲۹ خردادماه در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم(عج) رشت که در بامداد دچار آتش‌سوزی مهیب شده است، اظهار کرد: به دنبال واقعه ناگوار بامداد امروز که در بیمارستان خصوصی قائم شهر رشت اتفاق افتاد، به دستور مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماموریت پیدا کردم تا در محل حاضر و از نزدیک پیگیر وضعیت درمانی بیماران شوم و موضوع را بررسی کنیم.

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان قائم و انجام بررسی‌های لازم، افزود: ۱۱۸ بیمار بلافاصله با درایت مسئولان استان و در کمترین زمان ممکن به بیمارستان‌های مختلف شهر رشت منتقل و پذیرش شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های رازی و پورسینا دیدن کردم، گفت: بیماران شرایط با ثباتی دارند و از ۱۱۸ بستری، هم اکنون ۹۰ بیمار بستری هستند و مابقی با حال عمومی خوب مرخص شدند.

کریمی ادامه داد: پزشکان محترم بیمارستان‌های دولتی وضعیت بیماران را پیگیری کردند و درمان‌های لازم را انجام دادند؛ بیماران بیمارستان قائم پزشکان مخصوص خودشان را داشتند و لذا این پزشکان محترم نیز آمدند و بیماران خودشان را ویزیت کردند و شرایط با ثبات است و بیمار بد حال با وضعیت وخیم نداریم.

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

وی با ابراز تاسف از فوت ۹ نفر از بیماران، تاکید کرد: پیکرها تحویل پزشکی قانونی شده تا علت مرگ کاملا مشخص شود؛ تیم‌های آتش‌نشانی نیز در محل حادثه مستقر هستند تا علت را پیدا کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: دادستانی استان نیز ورود کرده و پرونده‌های قضایی تشکیل شده تا کارها طبق قانون و مقررات پیگیری شود.

وی با اشاره به وضعیت پایدار بیماران و ترخیص تدریجی آنان، عنوان کرد: با پزشکان گفتگو کردیم، مشکل خاصی وجود ندارد و از نظر کادر درمان و دارو و تجهیزات و ملزومات نیز در سطح استان کمبودی نیست و خدمت‌رسانی ادامه دارد.

کریمی با بیان اینکه بخش آی.سی.یو در مجاورت محل آتش‌سوزی قرار داشته است، تاکید کرد: آتش‌سوزی در داخل آی.سی.یو اتفاق نیفتاده و دودگرفتگی داشتیم و دود ناشی از حریق وارد این بخش شده است؛ البته پزشکی قانونی باید علت مرگ را مشخص کند، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که فوتی‌ها بر اثر سوختگی نبوده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان فعلا شرایط مناسبی برای شروع خدمت ندارد، گفت: دودگرفتگی وسیع بوده و آتش‌سوزی در قسمت سرور و یو.پی.اس‌ها رخ داده و باید تعمیرات لازم انجام شود و سازمان آتش‌نشانی بررسی‌های کامل را انجام دهد و بیمارستان دوباره پروانه بگیرد و تاییدیه‌های ایمنی را دریافت کند و سپس به ارائه خدمت ادامه دهد.

کریمی با اشاره به پذیرش بیماران در اولین لحظات و آغاز خدمات‌رسانی درمانی، عنوان کرد: تعدادی از بیماران بستری در آی.سی.یو به واسطه بیماری اولیه و زمینه‌ای شرایط مناسبی نداشتند و به همین علت همچنان در آی.سی.یو بستری هستند؛ نه به دلیل دودگرفتگی و امیدواریم با پیگیری‌های کادر درمان بهبودی کامل پیدا کنند و مرخص شوند.

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی علل حادثه آتش‌‎سوزی بیمارستان قائم رشت

رئیس قوه قضاییه هم در پی حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم (عج) رشت دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرد.

در پی آتش‌سوزی بامداد سه‌شنبه در بیمارستان قائم (عج) رشت و جانباختن تعدادی از هم‌وطنان، حجت‌الاسلام‎ محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی دستوری خطاب به رئیس کل دادگستری استان گیلان بر حضور وی در صحنه حادثه و بررسی علل وقوع این آتش‌سوزی و شناسایی و تحت نظر قرار دادن خاطیان و مقصران احتمالی تاکید کرد.

در پیام رئیس دستگاه قضا ضمن همدردی با خانواده جانباختگان، بر لحاظ هر چه استوارتر و قوی‌ترِ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث این‌چنینی که سبب داغ‌دار شدن خانواده‌ها می‌شود، تاکید و تصریح شده است.

علت آتش سوزی بیمارستان رشت سریع‌تر روشن شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خانواده‌های جان باختگان و آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان رشت خواهان روشن شدن هرچه زودتر علت آتش سوزی این بیمارستان هستند.

محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس در تذکری گفت: متاسفانه تعداد فوت شدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان رشت به نه نفر رسیده است. رسیدگی فوری برای علت و جلوگیری از آتش سوزی بیمارستان رشت حائز اهمیت است. هم‌چنین رسیدگی فوری به وضعیت سوختگان این حادثه لازم است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر خانواده های جان باختگان و آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان رشت خواهان روشن شدن هرچه زودتر علت آتش سوزی این بیمارستان هستند.

بیمارستان قائم تعطیل شد

یک روز بعد از آتش سوزی مرگ‌بار و کشته شدن ۹ بیمار، با اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیمارستان بین‌المللی «قائم» رشت در روز چهارشنبه ۳۰ خرداد، به‌طور «موقت» تعطیل شد.

دکتر محمدتقی آشوبی گفت که این بیمارستان «پس از آتش سوزی، موقتا تعطیل و کل بیماران این بیمارستان را هم برای تداوم ارائه خدمات به مراکز درمانی دیگر منتقل کردیم.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه «فعلا» به این بیمارستان اجازه فعالیت نمی‌دهیم، درباره امکان بازگشایی این بیمارستان گفت که «در حال حاضر گروه‌های فنی برای بررسی خسارات اولیه حریق مأمور شده‌اند» و نتیجه بعد از آن مشخص می‌شود.

 تراژدی در رشت

حریق بیمارستان قائم رشت، که منجر به فوت ۹ نفر از افراد بستری در این مرکز درمانی شد، بار دیگر زنگ خطر ساختمان های ناایمن به خصوص مراکز بیمارستانی را به صدا درآورد؛ ساختمان هایی که هر کدام از آنها می تواند فاجعه ای به بار بیاورد شبیه پلاسکو ، مرکز جراحی سینا مهر ، متروپل آبادان ، آتش سوزی بیمارستان گاندی و …

حادثه بیمارستان قائم (عج) رشت که تقریبا ۴ ماه پس از حریق بیمارستان گاندی تهران رخ می دهد، آخرین حادثه ای نیست که برای ساختمان های ناایمن کشور می افتد؛ ساختمان هایی که بعد از حریق و یا فروریختن مشخص می شود که بارها از سوی آتش نشانی اخطار گرفته بودند و باید جلوی فعالیت آنها گرفته می شد.

چندی قبل رئیس سازمان آتش نشانی رشت اعلام کرد در این شهر ۱۳۰ ساختمان ناایمن در شرایط بسیار پرخطر قرار دارند که می‌توانند حوادثی همچون متروپل و پلاسکو را در این شهر رقم بزنند.

ماجرای ساختمان های ناایمن و بحرانی کشور اولین بار بهمن ۱۳۹۵ و بعد از حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو مطرح شد. این ساختمان ۱۷ طبقه که سال ۱۳۴۱ ساخته شده بود پس از ۵۴ سال ۳۰ دی ماه سال ۹۵ دچار حریق شد و فرو ریخت. در این حادثه تلخ ۱۶ آتش نشان شجاع به شهادت رسیدند و ۵ نفر دیگر نیز جان باختند.

چهار سال بعد از حادثه پلاسکوغروب روز ۱۰ تیرماه سال ۱۳۹۹ انفجار در مرکز جراحی سینا مهر در خیابان شریعتی فاجعه تلخ دیگری را رقم زد. در این حادثه ۱۵ زن و ۴ مرد کشته شدند. دو سال بعد در ۲ خرداد ۱۴۰۱ فاجعه متروپل اتفاق افتاد. در این حادثه که در یک پروژه ساختمانی در خیابان امیری آبادان اتفاق افتاد دو برج بزرگ قبل از اینکه به بهره برداری کامل برسند فرو ریختند. در این حادثه تلخ ۴۳ نفر کشته و ۳۷ نفر زخمی شدند.

حریق بیمارستان قائم رشت

یک درس تلخ از آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت

بیمارستان بین المللی قائم (عج) رشت به علت نقص در بخش تاسیسات برق اضطراری یو پی اس دچار حریق شد که این اتفاق منجر به فوت نه نفر از بیماران بستری در بخش آی سی یو و تخلیه اضطراری ۱۴۲ نفر از بیماران شد.

علی‌رضا دروگر؛ آتش سوزی یکی از حوادثی است که خسارات جانی و مالی عمده‌ای را به‌ وجود می‌آورد؛ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله مکان‌های تجمعی‌ای هستند که هر ساله تعداد زیادی از حوادث آتش سوزی را به خود اختصاص می‌دهند.

از آنجا که افراد حاضر در بیمارستان‌ها، اکثرا بیماران و افراد ناتوان هستند که امکان مراقبت از خود و نجات خود از آتش سوزی را ندارند، آتش‌سوزی در بیمارستان بیشتر از هر مکان عمومی دیگری می‌تواند موجب خسارات جانی شود و بروز آتش سوزی در طبقات منفی بیمارستان چالشی است که سختی مدیریت این حادثه را چند برابر می‌کند.

در ساعات آغازین روز بیست و نهم خرداد، بنا بر اعلام رسمی وزیر محترم بهداشت، بیمارستان بین المللی قائم رشت به علت نقص در بخش تاسیسات برق اضطراری یو پی اس (طبقه منفی) دچار حریق شد که این اتفاق منجر به فوت نه نفر از بیماران بستری در بخش آی سی یو و تخلیه اضطراری ۱۴۲ نفر از بیماران شد.

یو پی اس یا «منبع تغذیه بدون وقفه» دستگاهی است که جریان برق مورد نیاز وسایل برقی مصرف کننده را در زمان قطع برق تامین می‌نماید و از بروز اختلالات و نوسانات الکترونیکی جلوگیری می‌کند.

استفاده از باتری‌های یو پی اس در تجهیزات پزشکی بسیار حائز اهمیت است، زیرا در صورت نامنظم بودن برق و قطعی شبکه برق، تجهیزات از کار می‌افتند و جان بیماران به خطر می‌اندازد، از این باتری برای تجهیزاتی مثل دستگاه‌های اکسیژن ساز و دستگاه‌های تصویربرداری و… استفاده می‌شود.

احتمالا در حادثه‌ی بیمارستان از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن ساز و ضربانساز بدلیل بروز آتش سوزی، عامل اصلی فوت قربانیان این حادثه بود.

آتش‌سوزی بیمارستان بین‌المللی قائم رشت

عوامل آتش سوزی باتری‌های یو پی اس

به طور کلی یو پی اس شامل دو نوع است، یک نوع معمولی است و در کاربری‌های غیرحساس استفاده می‌شود و نوع دیگر باتری یو پی اس، دارای قابلیت ضداشتعال می‌باشد که اگر در محیط آتش سوزی رخ دهد، این نوع باتری از سرایت آتش سوزی جلوگیری کرده و در خود جمع می‌شود.

لازم به ذکر است باتری یو پی اس معمولی در مواقع آتش سوزی، خود عامل تشدید آتش سوزی و انفجار می‌شود، زیرا هیدروژن داخل باتری به بیرون آزاد می‌شود و همین هیدروژن، آتش سوزی را تشدید می‌کند.

باتری‌های یو پی اس عموما داخل اتاق‌هایی مخصوص به اسم اتاق باتری قرار می‌گیرند که این اتاق‌ها باید دارای سیستم‌های تخلیه و تهویه به سمت بیرون باشند.

این تخلیه هوا موضوعی حساس و مهم بوده و برای جلوگیری از آتش سوزی حتما باید انجام شود در غیر این صورت احتمال آتش سوزی افزایش می‌یابد.

از دیگر عوامل بروز آتش سوزی در این باطری‌ها می‌توان به الکتریسیته ساکن، دمای بالای چهل درجه، عوامل خارجی مانند آب و گرد و غبار و تعمیر توسط افراد غیر متخصص اشاره کرد.

توصیه‌های ایمنی مربوط به یو پی اس

  • در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها حتما از یو پی اس ضد اشتعال استفاده گردد.
  • در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در اتاقک نگهداری باتری یو پی اس حتما باید جهت اعلام هشدار غلظت هیدروژن و دود از تجهیزات هشدار دهنده مانند آژیر و فلاشر در ورودی‌ها و خروجی‌ها (داخل و خارج اتاق باطری) استفاده نمود.
  • به صورت دوره‌ای دستگاه یو پی اس سرویس و درصورت نیاز باتری‌های آن توسط افراد متخصص تعویض گردد.
  • برای پیشگیری از گسترش آتش در صورت بروز آتش سوزی؛ از سیستم‌ها و تجهیزات اطفاء حریق مناسب اتاق باتری مثل توپ آتش نشانی استفاده گردد.

توصیه‌های ایمنی بیمارستان

  • حضور فرد یا افراد ماهر در قالب تیم واکنش اضطراری بصورت شبانه روزی در محل بیمارستان
  • توجه ویژه و جدی گرفتن الزامات ایمنی مخصوصا الزامات تهویه
  • آموزش و بازآموزی مستمر اطفاء حریق، تخلیه اضطراری
  • برگزاری مانور‌های اطفاء حریق و امداد و نجات با جدیت بیشتر و در سطح گسترده‌تر و نظام‌مند کردن مانور‌ها
  • تعیین بیمارستان معین
  • برگزاری مانور انتقال اضطراری برای رفع نقاط ضعف
  • هماهنگی بیشتر و انتقال سریع تر و ایمن تر بیماران در زمان حوادث

امید است پس از بروز حادثه تلخ بیمارستان قائم (عج) رشت مسئولان مربوطه توجه بیشتری به بحث ایمنی، مخصوصا پیشگیری از بروز حوادث و ارتقا سطح آمادگی کل ساختار داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=81693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.