کل 26880
1

گازگرفتگی ۶ نفر از اعضای یک خانواده شهرکردی

  • کد خبر : 17232
  • 19 بهمن 1394 - 9:19

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال وبختیاری،از مسمومیت ۶ نفر از اعضای یک خانواده در منزل مسکونی واقع در شهر طاقانک شهرستان شهرکرد خبر داد.

محسن ابراهیمی افزود: طی تماسی با مرکز مدیریت پیام شهرکرد گزارش مسمومیت گروهی در منزل مسکونی وصول شد.

وی گفت:تکنسین های فوریتهای پزشکی شهرکرد سریع به محل اعزام شدند.  

ابرهیمی اظهار داشت: ۶ نفر ساکن در منزل مسکونی دچارعلائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده بودند، که مسموم شدگان پس از دریافت اکسیژن و سرم تراپی وکنترل علائم حیاتی توسط آمبولانس اورژانس۱۱۵ به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد اعزام شدند .  

وی اظهار داشت: بنا بر شواهد در رفتگی لوله بخاری علت حادثه بوده است. 

ابراهیمی اظهار داشت: مونوکسید کربن گازی است بی رنگ، بی بو و بی مزه که در اثر احتراق ناقص تمامی سوخت های آلی مانند بنزین، زغال سنگ، نفت سفید، پلاستیک، چوب و گاز طبیعی تولید می شود و در اصطلاح به آن قاتل خاموش گفته می شود و از جمله منابع تولید کننده گاز منو اکسید کربن می توان به اجاق گاز و شومینه، اگزوز اتومبیل، کباب پزهای زغالی، فرهای آشپزخانه، منابع روشنایی گاز سوز، آبگرمکن ها، بخاری های نفتی اشاره کرد.  

وی گفت:سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، خستگی، بیقراری، خواب آلودگی، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید، مشکلات حافظه،مشکلات راه رفتن، توهم، کبودی دست و پا و دور لب ها، درد سینه و درد شکم را از جمله علائم و نشانه های مسمومیت با مونوکسید کربن است که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می شود.  

وی ادامه داد: در صورت مواجه با فرد یا افرادی که دچار گازگرفتگی شده اند، ضمن برقراری تماس با اورژانس۱۱۵، فرد یا افراد مصدوم را از فضای آلوده به فضای باز و آزاد انتقال دهید و در صورت بیهوش بودن فرد، عملیات احیا را آغاز کرده و اکسیژن به فرد بیمار برسانید.  

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری است و تمامی مناطق این شهر دارای گاز شهری می باشد.  

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: در ۱۰ ماهه امسال دو مورد فوتی ناشی از گاز گرفتگی دراستان به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است. 

منصور فیروزبخت افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷درصد کاهش داشته است. 

شهر طاقانک در ۱۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و تمامی خانوارهای این شهر از نمعت گاز برخوردارند. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.