کل 26857
0

کارفرمای معدن مقصر حادثه معدن آزادشهر شناخته شد

  • کد خبر : 13015
  • 15 آبان 1396 - 21:02

رییس دادگستری کل گلستان بیان کرد : براساس جمع بندی و گزارش کمیته حقیقت یاب در حادثه اردیبهشت ماه معدن زمستان یورت آزادشهر در شرق استان، کارفرمای معدن مقصر شناخته شد.

براساس اعلام روابط عمومی دادگستری، هادی هاشمیان گفت : از آنجا که کارفرما الزامات قانونی برای ایمنی معدن را انجام نداده بود، مقصر اصلی در این پرونده بود.

وی اضافه کرد: بازرس این پرونده شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق را به عنوان کارفرمای کارگاه و با توجه به نبود سیستم تهویه مناسب و کافی در تونل، نبود مسیرهای کمکی برای تهویه، ندادن آموزش های لازم و کافی و نبود نظارت بر کارگران برای جلوگیری از ایجاد هرگونه شعله یا جرقه داخل تونل، مجهز نبودن لوکوموتیوها به تجهیزات رادیاتور اگزوز و نبود تشکیلات امداد و نجات و مدیریت بحران در معدن ۱۰۰ درصد مقصر شناخته است.

هاشمیان یادآور شد: با پایان ایمن سازی تونل محل انفجار و خروج دو لوکوموتیو موجود در تونل، گروهی شامل بازرس وزارت کار، بازپرس پرونده و نماینده نیروی انتظامی؛ این تونل و لوکوموتیوها را بررسی و نتیجه کارشناسی به شعبه رسیدگی کننده به پرونده این معدن ارائه شد.

وی افزود : گزارش کارشناسی به طرفین پرونده اعلام می شود و پس از اخذ آخرین دفاعیات طرفین، کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده خواهد شد.

به گفته هاشمیان؛ از جنبه خصوصی جرم، دیه همه جانباختگان پرداخت شده و رسیدگی به این پرونده از جنبه عمومی جرم ادامه دارد.

رییس دادگستری کل گلستان قول داد که دستگاه قضایی تا استیفای کامل حقوق مصدومان و خانواده های جانباختگان پیگیر بوده و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.

معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر واقع در شرق استان گلستان ۱۳ اردیبهشت ماه امسال منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند و بیش از ۷۰ نفر مجروح شدند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.