کل 26879
3

چگونه متوجه می شوید تجهیزات ایمنی شما کار می کنند؟

  • کد خبر : 47267
  • 14 مهر 1400 - 13:07
چگونه متوجه می شوید تجهیزات ایمنی شما کار می کنند؟

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

اکتبر ۲۰۲۱

 

چگونه متوجه می شوید تجهیزات ایمنی شما کار می کنند؟

ایمنی فرآیند - اکتبر 2021

در اکتبر سال ۲۰۱۹، در یکی از ایستگاه های سیل واقع در ایالت تگزاس که معمولا بدون اپراتور کنترل می شود، تنها فردِ حاضر در ایستگاه به صدای آلارمِ هشدار مربوط به سطح روغن پمپ واکنش نشان می دهد . در این ایستگاه به منظور بهبود فرآیند استخراج،آبِ جدا شده از نفت خام به لایه زیر زمینی نفت تزریق می شود.

شخص با بستن شیرها بدون برچسب گذاری (Lockout/Tagout)، پمپ را از مسیر جدا می کند. در برخی مواقع، پمپ به طور خودکار شروع به کار می کرده و گاز سمی سولفید هیدروژن (H۲S) که همراه آب می باشد در محیط آزاد می شود. شخص بر اثر تماس با H۲S فوت می کند. در ادامه، همسر برای پیدا کردن شوهرش به ایستگاه مراجعه می کند. او نیز به علت مواجهه با H۲S جان خود را از دست داده و این تراژدی را غم انگیزتر می کند.

نواقص متعددی در سیستمِ مدیریتِ ایمنیِ فرآیند به وقوع این حادثه کمک کرده است. در اینجا به یکی از این نواقص یعنی خرابی سیستم هشدار H۲S پرداخته می شود. این ایستگاه مجهز به سیستم تشخیص و هشدار H۲S بوده است. با این حال، صفحه نمایش هیچ سیگنال هشداری از آشکارسازهای داخلی یا خارجی دریافت نکرده است (شکل۱ و شکل ۳). بنابراین، چراغ هشدار دهندۀ H۲S (شکل۲) فعال نشده است. برخی از آشکارسازها در حالت تست قرار گرفته بودند و به همین دلیل مانع از ارسال سیگنال هشدار خطر شده است. آشکارسازهای دیگر به درستی تنظیم شده بودند، اما سیگنال هشداری آنها نیز توسط صفحه نمایش دریافت نشده است. بازرسان هیچ گونه مستندات و سوابقی در خصوص تعمیر و نگهداشت، تست و یا کالیبراسیون آشکار سازهای H۲S و سیستم هشدار پیدا نکردند.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “ چگونه متوجه می شوید تجهیزات ایمنی شما کار می کنند؟ ” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=47267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.