کل 26879
9

همه ارتعاشات در تجهیزات فرآیندی خوب نیستند

  • کد خبر : 34227
  • 15 آبان 1399 - 1:41
همه ارتعاشات در تجهیزات فرآیندی خوب نیستند

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

نوامبر ۲۰۲۰

 

همه ارتعاشات در تجهیزات فرآیندی خوب نیستند

ایمنی فرآیند - نوامبر 2020

برخی از تجهیزات مانند نوار نقاله لرزشی و سرند (الک) لرزشی ماهیتاً دارای ارتعاش هستند، ولی ارتعاش در سایر تجهیزات قابل قبول نیست. ارتعاش در خطوط لوله و دستگاه ها باعث تخریب و خرابی زودرس می گردد.

سیستم کمپرسور جدیدی شروع به کار کرده است.(شکل A) در هنگام تعمیر و رفع اشکال جزئی، تغییراتی در محل اتصال فشارسنج اعمال شده است. (شکل B) در واقع خط لولۀ طویل تر در محل نصب و مجددا فشارسنج به آن متصل شده است. ارتعاش ناشی از کمپرسور و خط لوله باعث افزایش جابجایی (amount of movement) گردیده است . به همین دلیل محل اتصال آسیب دیده و مقدار زیادی بخارات قابل اشتعال در محیط منتشر ولی خوشبختانه آتش سوزی رخ نداده است. (شکل C)

در حادثه ای دیگر، هنگام بازدیدهای روزمره اپراتور خط لوله ای را نشان داد که حدود یک اینچ (۲/۵ سانتی متر) جابجایی داشت. وی توضیح داد این جابجایی زمانی دیده شد که بخش دوار (rotor) در استوانۀ تبخیر (Wiped film evaporator) از حالت تعادل خارج شده است. عدم تعادل و توازن باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید گردیده، چون کیفیت مطلوب را نداشته است. پس از تعمیر یاتاقان های اصلی و بخش دوار در دستگاه تبخیر، جابجایی از بین رفت و میزان تولید به حالت عادی بازگشت.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=34227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.