کل 26853
3

نجات ۲۰ شهروند از آتش سوزی ساختمان مسکونی

  • کد خبر : 17988
  • 17 آبان 1394 - 1:49
با تلاش بی وقفه آتش نشانان، ۲۰ نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی در خیابان ستارخان که در دود و آتش محبوس شده بودند، نجات یافتند.

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده دود از یک مجتمع مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت ۱۵:۱۰ روز گذشته آتش نشانان ایستگاه های ۷۷ و ۱۰ را به همراه خودرو نردبان، خودرو حامل دستگاه تنفسی و خودرو حامل تشک نجات را به خیابان ستارخان، خیابان خسرو جنوبی اعزام کرد.

محمد پناهی افسر آماده منطقه ۲ عملیات که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: طبقه ششم یک مجتمع مسکونی ۸ طبقه دچار آتش سوزی شده بود و دود ناشی از این آتش سوزی راه پله های این مجتمع مسکونی را در بر گرفته بود.

وی افزود: ۲۰ نفر از ساکنان در طبقات بالایی در میان دود گرفتار شده بودند که آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول با استفاده از تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند.

این افسر آماده خاطرنشان کرد: همزمان گروه دوم آتش نشانان نیز با استفاده از تجهیزات فردی به طبقات بالایی رفته و مشغول جستجو برای یافتن محبوسین احتمالی شدند و پس از جستجوی فراوان موفق شدند ۲۰ نفر از ساکنان را از ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.

پناهی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حال عمومی محبوسین، مساعد اعلام شد و آتش نشانان پس از تخلیه دود ناشی از آتش سوزی از ساختمان و تحویل محل حادثه به مالکین ساختمان به مأموریت خود پایان دادند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.