کل 26904
4

مسمومیت غذایی ۲۶ کارگر پیمانکاری رامپکو را به بیمارستان کشاند

  • کد خبر : 16832
  • 14 اردیبهشت 1395 - 11:08
بامداد روز جمعه هفته گذشته (۱۰ اردیبهشت‌ماه) حدود ۲۶ نفر از کارگران دو شرکت پیمانکاری وابسته به شرکت رامپکو پیمانکار شرکت پتروشیمی بوشهر دچار سوءهاضمه شده و به بیمارستان تأمین اجتماعی نبی‌اکرم (ص) عسلویه منتقل شدند.

به گزارش منابع خبری از عسلویه، بامداد روز جمعه هفته گذشته (۱۰ اردیبهشت‌ماه) حدود ۲۶ نفر از کارگران دو شرکت پیمانکاری وابسته به شرکت رامپکو پیمانکار شرکت پتروشیمی بوشهر دچار مشکل گوارشی شده و به بیمارستان تأمین اجتماعی نبی‌اکرم (ص) عسلویه منتقل شدند. 

به گفته این منابع خبری، ۴۰ تن از کارگران این دو شرکت پیمانکاری در حالی به بیمارستان منتقل می‌شوند که شب قبل از سوی کارفرما میان آنها برای وعده غذایی شام، نوعی خوارک چرب که با «گوشت چرخ‌کرده »  درست شده بود توزیع شده بود.  

از قرار معلوم بعد از مراجعه کارگران یاد شده به بیمارستان، شبکه بهداشت منطقه برای بررسی چرایی این مشکل گوارشی کارگران اقدام به نمونه برداری از باقیمانده این غذا کرده است که تاکنون نتیجه آن هنوز مشخص نشده است. 

بر همین اساس از ۴۰ کارگری که دچار مشکل گوارشی شده‌اند، حدود ۲۶ تن از آنان تا مدتی در بیمارستان بستری بوده‌اند و مداوای باقی کارگران بصورت سرپایی بوده است. 

پیش از این بنا به اخبار منتشر شده در شبکه‌های خبری محلی بوشهر، «ابراهیم مؤمنی» مدیر بیمارستان حضرت نبی اکرم(ص) عسلویه مسمومیت غذایی کارگران را تأئید کرده بود. 

در عین حال منابع خبری ایلنا در مورد پیمانکاری که در شب حادثه مسئولیت تهیه و پخت غذا را برعهده داشته است، می‌گویند: این شرکت نزدیک به دو سال است مشغول فعالیت بوده و در این مدت چنین اتفاقی مشاهده نشده است. 

در گفتگوی تلفنی  با یکی از مسئولان ایمنی – بهداشت این شرکت وی با بیان این‌که «هنوز معلوم نیست که مسمومیتی رخ داده یا خیر» اظهار داشت: فعالیت آشپزخانه به تأئید شبکه بهداشت (مرجع رسمی) رسیده بود و تا روشن شدن نتیجه هنوز تحقیقات نمی‌توان دلیل این اتفاق را بیان کرد و احتمال دارد شرایط نگهداری مواد اولیه ناسالم بوده باشد. 

این مقام مسئول ایمنی –بهداشت افزود: «تهیه خوراک کارگران در دست شرکت های پیمانکاری است که وی نیز با آشپزخانه‌های متفاوتی قرارداد می‌بندد. ناظر بهداشت شرکت مادر نیز از آنجا بازدید می‌کند. تمام موارد بهداشتی کنترل شده و اگر موارد غیربهداشتی مشاهده شود، همکاری با پیمانکار رد می‌شود و در صورت تطبیق با نکات بهداشتی به تأئید مسئول مربوطه رسیده و فعالیت آن ادامه می‌یابد. 

به گفته این مقام مسئول، «آشپزخانه فوق دارای مجوز بهداشت بوده و در تهیه مواد اولیه خوراکی هر ماه ناظر بهداشت شرکت نظارت داشته است». (ایلنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.