کل 26877
4

مدیریت تغییرات موقتی – از جمله بست ها!

  • کد خبر : 55674
  • 16 تیر 1401 - 19:17
مدیریت تغییرات موقتی – از جمله بست ها!

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

جولای ۲۰۲۲

 

مدیریت تغییرات موقتی – از جمله بست ها!

ایمنی فرآیند - جولای 2022

در کارخانه ای بر روی خط لوله، نشتی وجود داشت ولی بدون توقف واحد (Shutdown) امکان تعمیر آن بدرستی و بصورت کامل وجود نداشت. با توجه به دستورالعمل استفاده از بست (Clamp) برای جلوگیری از نشتی و مشاوره با متخصص، استفاده از بست برای مدت زمان موقتی شش ماه مورد تائید قرار گرفت. بعد از آن زمان قرار بود که وضعیت بست مورد بازرسی، ارزیابی و در صورت شرایط مناسب مجددا توسط افراد ذیصالح تایید شود. دو سال بعد، دوباره از محل همین بست نشتی شروع شد . بر خلاف دستورالعمل ها و خط مشی شرکت ارزیابی و تأیید مجدد صورت نگرفته بود و این بست در محل نصب برای مدت طولانی در سرویس قرار داشت.

استفاده از بست برای خط لوله یک راه حل موقتی است به شرط آنکه امکان انجام تعمیرات مناسب میسر نباشد. مقاومت بست به مراتب نسبت به خط لوله اصلی ضعیف تر است. علاوه بر این، مشکل اساسی که منجر به نشت اول شده است همچنان به قوت خود باقیست. استفاده از بست بر روی خطوط لوله به معنای راه حل اساسی و «دائمی» نیست.

تمامی تغییرات موقت بایستی بر اساس فرآیند و دستورالعمل مدیریت تغییر در شرکت صورت پذیرند. و بهترین عملکرد این است که یک سفارش کار چرخشی جهت کارکنان تعمیرات صادر شود تا ایشان موظف باشند بصورت دوره ای و برنامه ریزی شده از محل بازرسی کرده و نسبت تعمیر و نگهداشت/ تعویض اقدام مناسب را انجام دهند.

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “ مدیریت تغییرات موقتی – از جمله بست ها! ” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=55674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.