کل 26889
2

لزوم توجه به عوامل موثر در تغییرات اقلیمی کشور

  • کد خبر : 82083
  • 14 تیر 1403 - 14:59
لزوم توجه به عوامل موثر در تغییرات اقلیمی کشور

مدیر گروه پژوهشی پیش آگاهی مخاطرات جوی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با تاکید بر نقش تغییر نگرش نسبت به اقلیم در ساختار دولت‌ها، از روند افزایشی میانگین دما و کاهشی میانگین بارش، در کشور و دیگر عوامل موثر در تغییرات اقلیمی کشور و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی برای این تغییرات جهت جلوگیری از آسیب‌های آینده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، سازمان نقشه برداری کشور با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در روز سه شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ نشست علمی و تخصصی با موضوع “واکاوی اقلیم آینده با رویکرد مدیریت سوانح در ایران” را با سخنرانی مجید حبیبی نوخندان “عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی پیش آگاهی مخاطرات جوی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور” در محل این سازمان برگزار کرد.

در این نشست مجید حبیبی نوخندان به بیان موضوع تغییر اقلیم، گرمایش جهانی و روند افزایش جهانی دما و پیش بینی میزان افزایش دما در آینده و تاثیرات آن بر رشد جمعیت و اقتصاد پرداخت.

وی با اشاره به توزیع جهانی میزان آسیب پذیری ناشی از تغییر اقلیم از اهمیت و نقش تحرکات سیاسی، فرهنگی، فنی و تکنولوژی، زیر بنایی در معماری و شهرسازی و مطالعات علمی در این زمینه در جلوگیری و کاهش آسیب‌های آینده سخن گفت.

 

 

مدیر گروه پژوهشی پیش آگاهی مخاطرات جوی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در ادامه با تاکید بر نقش تغییر نگرش نسبت به اقلیم در ساختار دولت‌ها، در مورد اقدامات مثبت و منفی که در این زمینه انجام شده توضیح داد و از روند افزایشی میانگین دما و کاهشی میانگین بارش، در کشور و دیگر عوامل موثر در تغییرات اقلیمی کشور مانند باد، رطوبت نسبی، تعداد ساعات آفتابی و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی برای این تغییرات جهت جلوگیری از آسیب‌های آینده همچون سیل، فرونشست زمین، افزایش گردوغبار و کاهش عملکرد محصولات کشاورزی و کاهش امنیت غذایی و مشکلات ناشی از کم آبی به سخنرانی پرداخت.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در پایان خاطرنشان کرد، ایران جزو کشورهایی است که از خسارت‌های ناشی از تغییر اقلیم بسیار آسیب دیده است و تغییر الگوی زندگی شهروندان و بازنگری در سیاست‌های محیط زیستی دولت‌ جهت مواجهه با مسئله تغییر اقلیم باید صورت پذیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=82083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.