کل 26859
1

عملیات آتش نشانان برای مهار آتش در مجتمع تجاری

  • کد خبر : 66706
  • 31 فروردین 1402 - 18:23
عملیات آتش نشانان برای مهار آتش در مجتمع تجاری
آتش سوزی مجتمع تجاری در خیابان سعدی شمالی، با تلاش همه جانبه آتش نشانان ۵ ایستگاه آتش نشانی مهار و کاملا خاموش شد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل ازپایگاه خبری ۱۲۵، با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی نگهبان مجتمع تجاری، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۱۱۸، ۴۶، ۲، ۱ و ۱۱۵ به همراه گروه امداد و نجات ۱، نردبان هیدرولیکی، خودرو حامل دستگاه های تنفسی و تانکر آب با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۴:۲۰ صبح امروز خود را به خیابان سعدی شمالی رساندند.

حسن سیفی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور داشت، گفت: در یک مجتمع تجاری ۷ طبقه دارای یک طبقه منفی با کاربری فروش محصولات چرمی، یک واحد تجاری ۷۰ مترمربعی در طبقه همکف آتش گرفته و شعله های سرکش ناشی از آتش به طبقه بالایی سرایت کرده بود.

وی در ادامه گفت: هر لحظه بر حجم شعله های آتش افزوده می شد که آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از قطع جریان برق و گاز مجتمع تجاری، با استفاده از لوله های آبرسانی و از چندین جهت عملیات مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند.

 

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی با استفاده از نردبان دستی و خودرو نردبان هیدرولیکی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و از قسمت نمای مجتمع تجاری مشغول مهار زبانه های آتش شدند.

سیفی افزود: مهندس قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با حضور در محل آتش سوزی بر روند عملیات آتش نشانان نظارت داشتند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه پس از جستجو و بررسی آتش نشانان مشخص شد هیچ یک از نگهبانان در میان دود و حرارت ناشی از آتش سوزی محبوس نشده اند، خاطرنشان کرد: آتش نشانان با تلاش همه جانبه، شعله های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند.

گفتنی است؛ خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی وارد نشد و تنها خسارت مالی برجای ماند که علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی منطقه ۵ عملیات آتش نشانی تهران در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=66706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.